Reakce na TALLIS 2013

Reakce na TALLIS 2013

autor Jiří Kůrka -
Počet odpovědí: 1

Reakce na TALLIS 2013

Další vzdělávání a profesní rozvoj učitelů

Již od útlého mládí je mi blízká tématika z oblasti elektroniky a počítačů s jejich využitím prakticky ve všech oblastech lidského života. Vzhledem k celospolečenským změnám došlo i v této oblasti k přeměně školského systému na základě informací z okolních zemí. Je pochopitelné, že co platilo před dvaceti pěti lety, nemusí platit již dnes. Největší změnou prošla oblast informačních technologií. V současnosti opět se měnící v oblast digitálních kompetencí, tedy nejen umět pracovat s počítačem, ale i zpracovávat informace, vyhledávat zdroje informací a též znát kybernetickou bezpečnost. Šetření TALIS ukázalo, že jakkoliv nejsou odlišnosti mezi uvedenými skupinami fundamentální, ukazují na potřebu diferencovaného a na potřeby učitelů citlivě reagujícího systému dalšího profesního vzdělávání a rozvoje učitelů.

Je celá řada vzdělávacích oblastí kde hledat nedostatky i klady dalšího vzdělávání učitelů. To přináší současný pohled na učitelství. Různé kolize zájmů mohou ovlivnit aktivitu učitele při jeho dalším vzdělávání. Kolize s rozvrhem a suplování vidím v současnosti jako nepřekonatelný problém ze strany ostatních kolegů. Vzdělávání má pozitivní vliv na další uplatnění i spokojenost. Oblast chování žáků a vedení třídy je diferencováno dle intelektu dotčených žáků. V této oblasti bych viděl více možností ke vzdělávání.

V odpovědi na Jiří Kůrka

Re: Reakce na TALLIS 2013

autor Kateřina Janečková -

Děkuji za názor It specialisty. Myslela jsem si ,že jsem poměrně schopná uživatelka IT techniky , jako jedna z mála nemám v našem pedagogickém sboru problémy si vše zapojit, veškeré technologické vymoženosti využívat a pohybovat se ve všech lokálních sítí a školních systémech a programech. Na tyto své dovednosti jsem byla hrdá do té doby, než jsem začala své žáky, 5.ročník, učit předmět Informatika .Zjistila jsem. že jsem cizincem ve světě, kde je většina mých žáků doma.

Takže mne to nutí se dále vzdělávat, a se svými žáky partnersky sdílet naše kompetence a zkušenosti a navzájem se obohacovat.

Souhlasím s tím, že problémy nejsou jen takové, že by se učitelé nechtěli dále vzdělávat, ale že nemají mnohdy podmínky a  jsou jim kladeny překážky, jak od kolegů tak vedení školy. U nás ve škole toto naštěstí není, proto mohu nadále relativně v klidu studovat.

 

Katka Janečková