Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu

Re: Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu

от Anna Drobná -
Количество ответов: 0
Hezký den,
po přečtení Vaší práce přikládám několik poznámek.
Předem podotýkám, že Vámi zvolený text není čtenářsky úplně snadný, zvláště pokud člověk se čtením akademických textů začíná. Jedná o smíšený design (kvalitativní a kvantitativní) a zároveň pracuje s daty z akčního výzkumu, což může být náročné pro orientaci. Pro začátek by bylo lepší vybrat si čistě kvalitativní studii.

- Úkol byl odevzdán včas a odpovědi jsou srozumitelné.
- otázka a: Píšete, že výzkumné otázky jsou konkrétní, ale nezmiňujete je. V textu je ale explicitně nalezneme. To, co uvádíte, je informace z abstraktu článku, ne přímo výzk. otázka nebo cíl. Nikde nepíšete o strategiích učitele, a to je přitom v tomto textu zásadní.
- otázka a: Uvádíte, že výzkumné otázky "směřovaly k identifikaci konkrétních změn v chování žáků během výuky". Ve skutečnosti ale jedna z výzkumných otázek (ta "kvalitativní otázka", která nás v tomto úkolu zajímá) zněla takto: "Jakým způsobem učitelé zvýšené žákovské participace dosahují?" Kvalitativní část výzkumu tedy cílila na vyučující, a jejich strategie.
- otázka b: Píšete spíše o kvantitativní části - co ale ta kvalitativní? Např. se odehrály reflektivní rozhovory s vyučujícími.
- otázka c: Ano, žáci více mluvili. Avšak jaké konkrétně toho vyučující dosáhli? V textu toho najdete mnoho. Zásadní jsou mechanismy, které vedou k "rozmluvení" žáků. Zde by měla být odpověď na výzkumnou otázku.
- otázka e: Vzorek naopak není pro kvalitativní výzkum malý.
- Obecně: Odpovědi jsou poměrně nepřesné, dochází tam k posunu významu (Pokud používáte nějaký nástroj umělé inteligence, mohlo by to být tím, je to poměrně častý problém - pokud ano, je potřeba použití citovat v textu.) 
- Maličkost v citaci: rozsah stran je 33-58, nikoliv 1-26.

Zpětná vazba pro jinou práci je v pořádku.

Celkem 3 body.