1. „Red Bull vám dává křídla. “
Původní frazém: „Dostat křídla“znamená získat energii, svobodu nebo nové možnosti.
Modifikace: Red Bull zde frazém využívá doslovně i obrazně – energetický nápoj má dodat sílu a povzbudit.
Z pohledu příjemce reklama slibuje zvýšení výkonu a vitality. Z pohledu tvůrce jde o kreativní využití metafory, která snadno utkví v paměti.
2. „McDonald’s – Jsem lovin’ it. “
Původní frazém: „I’m loving it “(v češtině obdobně „Miluju to “)
Modifikace: V češtině méně obvyklá vazba s „loving “, což zdůrazňuje aktuální a trvalé potěšení.
Pro příjemce reklama vytváří pozitivní emoci a spojení s oblíbeným jídlem. Tvůrce reklamy se snažil o jednoduchou a snadno zapamatovatelnou větu s emocemi.
3. „S námi máte zelenou! “-bankovní reklama
Původní frazém: „Mít zelenou“znamená mít volnou cestu, povolení k akci.
Modifikace: Reklama naznačuje, že banka zákazníkům pomůže bez překážek.
Pro příjemce reklama evokuje pocit jednoduchosti a dostupnosti služeb. Tvůrce využil běžně známý frazém pro posílení důvěry.