Reklamy s frazémem

Reklamy s frazémem

autor Hyun Won Kim -
Počet odpovědí: 0

1. „Red Bull vám dává křídla. “

Původní frazém: „Dostat křídla“znamená získat energii, svobodu nebo nové možnosti.

Modifikace: Red Bull zde frazém využívá doslovně i obrazně – energetický nápoj má dodat sílu a povzbudit.

Z pohledu příjemce reklama slibuje zvýšení výkonu a vitality. Z pohledu tvůrce jde o kreativní využití metafory, která snadno utkví v paměti.

2. „McDonald’s – Jsem lovin’ it. “

Původní frazém: „I’m loving it “(v češtině obdobně „Miluju to “)

Modifikace: V češtině méně obvyklá vazba s „loving “, což zdůrazňuje aktuální a trvalé potěšení.

Pro příjemce reklama vytváří pozitivní emoci a spojení s oblíbeným jídlem. Tvůrce reklamy se snažil o jednoduchou a snadno zapamatovatelnou větu s emocemi.

3. „S námi máte zelenou! “-bankovní reklama

Původní frazém: „Mít zelenou“znamená mít volnou cestu, povolení k akci.

Modifikace: Reklama naznačuje, že banka zákazníkům pomůže bez překážek.

Pro příjemce reklama evokuje pocit jednoduchosti a dostupnosti služeb. Tvůrce využil běžně známý frazém pro posílení důvěry.