Soo
1. Vlasy dělaj člověka – Alpecin
* Původní frazém: "Šaty dělaj člověka" > Člověk působí jinak podle toho, co má na sobě.
* Modifikace: „Slovo ‚šaty‘ bylo nahrazeno slovem ‚vlasy‘.“
* Koment z pozice příjemce: Intuitivně snadně rozumím.
* Koment z pozice tvůrce: Mám výhodu v tom, že mám známou frázi pro reklamu.
2.”Kdo umí, umí" – pivovar Velkopopovický Kozel
* Původní frazém: "Kdo umí, ten umí" > Šikovný člověk obvykle umí dobře bez pomoci.
* Modifikace: Věta ztratila ‚ten‘ a zdůrazňuje to, co znamená pivo.
* Koment z pozice příjemce: Mám pocit, že tento pivovar i jeho pivo mají kvalitní základ, jako člověk, který vždy něco dobře umí.
* Koment z pozice tvůrce: Mám výhodu v tom, že mám pozitivní frázi pro reklamu.
3. Když ji miluješ, není co řešit – Kofola
* Původní frazém: Tato věta byla vytvořena původně na reklamu, ale už se využívá jako fráze.
* Modifikace: Ve skutečnosti lidé nahrazují ‚ji‘ různými objekty, nejen Kofolou.“
* Koment z pozice příjemce: Je to velmi známá fráze, na kterou jsem si zvykla, proto mám pocit, že Kofolu vnímám jako něco osobního.“
* Koment z pozice tvůrce: Díky známé frázi je Kofola ve skutečnosti už obecnou věcí.