Topic outline

  • 1. Nástroje e-learningu a prostředí LMS Moodle

    Tato kapitola obsahuje studijní materiály a užitečné odkazy k úvodnímu setkání.

    Na obecné rovině se budeme  zabývat e-learningem, jeho významem a historií a autorskými právy. Dále budou zmíněny e-learningové nástroje na UK se zaměřením na LMS MOODLE, kterým se budeme zabývat v 7 následujících setkáních.

    Naplní prvního setkání je založení a nastavení kurzu, zapisování účastníků do kurzu včetně přístupu pro hosty, nastavení kurzu a režim skupin.

    Zde jsou prezentace k prvnímu setkání

  • 2. E-learning z pedagogického hlediska

    Tato kapitola se věnuje didaktice a metodice e-learningu.

    V první prezentaci je zpracováno použití různých nástojů e-learnigu z pohledu pěti nejrozšířenějších teorií učení.

    Prezentace didaktika e-learningu seznamuje s pěti různými ID modely, z kterých lze vycházet při návrhu výuky formou e-learningu. Jednotlivé modely vycházejí z různých teorií učení.

  • 3. Tvorba studijního obsahu

    V tomto oddíle se seznámíme s možností vkládání studijních materiálů do kurzu. Vkládání je velmi jednoduché a intuitivní. Nejprve zapneme režim úprav pomocí ozubeného kolečka vpravo nahoře (druhé tlačítko). Pak v příslušné kapitole, kam chceme materiál vložit klikneme na tlačítko Přidat činnost nebo studijní materiál. Zobrazí se nám okno s širokou nabídkou činností a materiálů. Ve spodní části okna vybereme příslušný typ materiálu. Každý typ studijního materiálu je specifický a musíme zvolit ten, který nám nejvíce vyhovuje. Pak materiál vložíme pomocí jeho nastavení.

  • 4. Nástroje pro komunikaci

  • 5. Sběr a hodnocení prací studentů

  • 6. Rozvíjení spolupráce studentů

  • 7. Testování v Moodlu

  • 8. Sledování aktivity studenta

  • Ostatní nástroje e-learningu na UK