Section outline

    • Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

    • Tento kurz byl podpořen z projektu: Zvýšení kvality vzdělávání na UK 

      a jeho relevance pro potřeby trhu práce

      Registrační číslo ESF projektu: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362

    •     moodle%20ikona.PNG                                             

    • Na Univerzitě Karlově v současné době provozuje Ústřední knihovna ve spolupráci s ÚVT pět instalací systémů Moodle. Nejprve je tedy nutné se rozhodnout, kde má být nový kurz umístěn.

    • V tomto videu uvidíte, jak funguje ruční zápisu do kurzu.

    • Zde máte možnost shlédnout anglické video o možnostech nastavení nového kurzu.

    • Tato prezentace zachycuje základní didaktické principy při tvorbě elektronických kurzů.

    • Prezentace Vás seznámí s možnostmi sběru prací studentů pomocí modulů Úkol a Workshop

    • foto.PNG

      Vložte fotografii nebo obrázek zvířete, které nechodí ani neběhá. Není to býložravec. Může být malé nebo velké. Obzvlášť vhodné jsou fotky dospělých jedinců s mláďaty. Můžete vložit max. 3 soubory. 

    • Toto je workshop ve fázi nastavení :-).

    • BREJLE.PNG

      Přiložte návrh na studijní materiál na téma "Procházka Prahou". Přiložte stručný popis, k čemu by měl materiál sloužit, jaký je Váš didaktický záměr. Uveďte typ studijního materiálu, který byste vytvořili v Moodlu. 

      V případě nedostatku invence odevzdejte alespoň jakoukoliv fotografii Prahy s vtipným popiskem.

    • emoji%204.PNG?time=1536132503175

      SLOVNÍK, DATABÁZE a WIKI

      V této kapitole jsou zahrnuty tři kooperativní činnosti: SLOVNÍK, DATABÁZE a WIKI, které rozvíjejí spolupráci studentů. Tyto tři moduly mají společné to, že se studenti mohou podílet na jejich tvorbě aniž by k tomu dostali zvláštní oprávnění. K heslům a záznamům lze vkládat komentáře a učitel může příspěvky studentů hodnotit. 

    • Tento popisek slouží k ověření propojování hesel v modulu slovník.

      Staroměstský Orloj

      Kočka

      Cihelna v Bažantnici

    • ________________________________________________________________________________________________________

      SLOVNÍK

      Jedná se o kooperativní aktivitu, která v sobě integruje dvě hlavní výhody. Lze ji považovat za aktivizující činnost, protože zapojuje studenty do tvorby jednotlivých hesel. Další výhodou je vznik přehledného souboru pojmů včetně jejich definic, které jsou pro probírané téma klíčové. 

      Hlavní výhody:

      • rychlé vytváření hesel díky spolupráci
      • hesla  a definice mohou být z více informačních zdrojů
      • zapojení studentů zvýší atraktivitu kurzu
      • vzájemné hodnocení práce studentů ovlivní motivaci studentů vyhledávat relevantní zdtoje
      • studentskými komentáři u hesel rozvíjíme jejich kritické mylšení

    • Tento popisek slouží k ověření propojování hesel v modulu slovník.

      Ryby

      Karel IV.

      cihelna

    • _____________________________________________________________________________________________________

      DATABÁZE

      Výborný nástroj podpory spolupráce studentů v e- learningu. Na rozdíl od slovníku, kde se dají vytvářet pouze hesla a definice, má databáze všestranější použití. V databázy, mohou studenti vytvářet příspěvky různého formátu. Ke každému formátu se dají uvést další charakteristiky. Příkladem využití může být např. vytvoření databáze fotografií z absolvovaných výletů. 

      Cihelna

    • Hodnocení studentů v kurzu

      Primárně slouží k testování studentů modul TEST, který má velké množství různých podob, které dokáží uspokojit i velmi kreativní učitele. Studenty lze v kurzu hodnotit prakticky za každou činnost. U studijních materiálů, může učitel vyžadovat jejich zobrazení. U nástrojů ke komunikaci lze např. ve fóru hodnotit příspěvky studentů. Modul přednáška dává studentům okamžitou zpětnou vazbu a hodnotí, jakou část studijního materiálu prostudovali. Činnost úkol předpokládá hodnocení odevzdaných prací studentů. Ve workshopu systém dokonce kromě hodnocení vlastní práce studenta, hodnotí i kvalitu vzájemného hodnocení prací studentů. Přesto test zřejmě zůstává stěžejním nástrojem pro hodnocení znalostí studentů.

    • Cílem tohoto testu je představit typy otázek v modulu Test. 

      V testu nejsou zahrnuty matematické úlohy.

    • Zde si můžete vyzkoušet adaptivní režim bez penalizace.

      Po zodpovězení otázky (kliknutím na tlačítko zkontrolovat) se ověří správnost odpovědi. Odpověď lze později změnit.

    • Test pro vyzkoušení chování úloh v režimu okamžitý výsledek s mírou jistoty

    • Na zodpovězení 5 otázek v testu máte 3 min.

      Správnost odpovědí se vyhodnotí až po zodpovězení všech otázek a odeslání odpovědí.

      Chování úloh - odložený výsledek

    • Tento test ověřuje znalost tvorby testů v Moodlu

    • Pro sledování aktivity a pokroku studenta v kurzu je třeba v nastavení kurzu povolit Sledování plnění.

      Protokol Plnění činností nalezneme ve správě kurzu v ozubeném kolečku vpravo nahoře, zvolíme tlačítko Více.

      V záložce sestavy vybereme Plnění činností. Nyní vidíme protokol o plnění aktivit v kurzu jednotlivými studenty.

      pln%20%C4%8Dinn.PNG

    • V ozubeném kolečku vpravo nahoře vybereme tlačítko Absolvování kurzu.

      Do zobrazené stránce vidíme 3 záložky:

      V záložce Absolvování kurzu můžeme nastavit podmínky absolvování kurzu.

      V záložce Výchozí splnění činností můžeme hromadně nastavit podmínky plnění pro jednotlivé aktivity.

      V záložce Hromadná úprava plnění činností můžeme hromadně upravovat podmínky plnění u již vytvořených činností.

    • Nastavení kategorií s váženým průměrem v přehledu známek

    • Činnosti hodnocené známkou:

      Přednáška, Fórum, Slovník, Databáze, Úkol, Workshop, Test

      Známka za tyto činnosti se automaticky zobrazí v Celkovém přehledu známek, na který se dostaneme přes tlačitko známky vlevo nahoře.

      Přehled známek všech studentů:

      celk%20preh.PNG

      Učitel si může zobrazit celkový přehled ve stažené nebo rozbalené formě.

      Má možnost vkládat nové známky a upravovat známky studentů.

      Může si též zobrazit známky pro jednotlivé uživatele.