Didaktika výchovy a vzdělávání neslyšících A + B ACN100231 + ACN300469
Osnova témat
-
-
-
1. Reflexe minulé hodiny + konsekvence
2. Práce v týmu
3. Matematika: koncepce prof. Hejného
-
-
-
VZDĚLÁVÁNÍ A PRÁCE V TÝMU
- tandemová výuka, párová výuka
- fáze vývoje týmu
- soft skills
- spolupráce "pedagog" + asistent pedagoga; zapojení dalších osob: osobní asistent, druhý pedagog, tlumočník, přepisovatel, zapisovatel... (pravidla, mechanismy, příprava, realizace, reflexe...)
- + schéma ofocené minulý týden z tabule (autoři: Bára, Eliška, Honza)
- jak zajistit, aby se opravdu jednalo o týmové dílo?
-
-
-
MATEMATIKA - PROF. HEJNÝ
- Fraus
- H-MAT
- Principy, pedagogický přístup
- Podpora pedagogů. rodičů, veřejnosti + komunikace s těmito skupinami a jejich podpora
- Nástroje - tvorba vlastních uč. materiálů (tištěných, elektronických), testů...
---
- pochopit, co je TRANSMISIVNÍ vs. KONTRUKTIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ("alternativní"/"moderní" vs. "tradiční")
---
- Pochopit, co a jak se děti učí
- Pochopit, jak jsou tvořeny učební a metodické pomůcky a materiály
-
-
-
Co jsme dělali:
1. Programy a projekty ve školách (Zdravá škola, Skutečně zdravá škola, Škola podporující zdraví, Rodiče vítáni, Začít spolu... a mnoho menších, kratších, většinou regionálnějších projektů a vzdělávacích programů)
2. Začali jsem konkrétní popis vybraných tzv. alternativních či moderních vzdělávacích přístupů, ale dostali jsme se jen k Začít spolu - příště to dokončíme
3. Příště nás čeká:
a) Spolupráce rodina - škola
b) Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání, Jana Nováčková
-
-
-
Dokončili jsme komunikaci rodina - škola (z různých úhlů pohledu). Dostali jsme se tak (znovu a znovu) i k funkcím školy.
-
-
-
Pripravovali jsme se na "vyuku", kterou bude cast y nas realiyzovat ve ctvrtek 6. 12. 2018 v Ujezde. Kdyz jsme ji meli naplanovanou, snazili jsme se vse, co se bude v Ujezde dit. yasadit do kontextu tem. okruhu v sylabu tohoto predmetu.
Na doma jsme dostali clanek o syndromu hodneho ditete.
-
-
-
Dokončili jsme "alternativní pedagogické směry", naplánovali postup příprav a doladili personální obsazení dalších "vzdělávacích programů" v rámci DUNI a na Mělníku ve škole ERIZA, naplánovali "vzdělávací programy" na další semestr, provedli reflexi "vzdělávacího programu" v Újezdě nad Lesy.
DÚ - podívat se něco z tohoto
- Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání, dr. Jana Nováčková
- táta parťák
- svobodné učení, unschooling
- Svobodná škola Praha Holešovice
- laboratorní školy
-
-
-
Protože nás bylo málo a ne všichni se doma připravovali, dělali jsme zejm. toto:
- Táta parťák, Krkavčí matka - téma "alternativních ped. přístupů" jsme tímto už uzavřeli.
- Kritické myšlení - viz odkazy na videa na YT níže.
- Osobnost pedagoga; k tomu je potřeba vzpomenout si na vše, co jsme kdy v tomto předmětu (resp. modulu) dělali - v osobnosti pedagoga se vše spojuje a promítá.
- K třídění a tříbení myšlenek jsme používali grafické organizéry - viz odkaz níže.
-
-
-
Pracovali jste sami, protože já jsem byla u lékaře s nemocnou dcerou.
Cílem bylo uzavřít semestr.
Mj. jste pracovali s texty studijních/učebních strategií/typů:
- http://www.naucteseucit.cz/test/styl_uceni.html
- http://www.skola-radotin.cz/filemanager/files/file.php?file=5413
- http://www.gjp1.cz/stahuj/oppa/nov_poznej_svuj_styl_uceni.pdf
- http://www.zssirotkova.cz/web/html/ucitele/2stupen/docs/styly_uceni.doc
-
-