Osnova sekce

    • Logo MEFANET konference

    • Cíl lekce
      V části cíl lekce se dozvíte, co budeme v dané hodině probírat.

    • V této lekci se seznámíte se způsobem autentizace do elektronických zdrojů UK, s výukovými materiály, které jsou zpřístupněné v česko-slovenské síti všech lékařských fakult Mefanet a dalšími odbornými zdroji v češtině.

    •  Studijní materiály
      V části studijní materiály naleznete stručný úvod k procvičované problematice.

    •    Pracovní soubor

      Pracovní soubor slouží pro zjednodušení přístupu k odkazům, se kterými budeme v hodině pracovat.

    • Úkol

      V každé lekci dostanete ke splnění jeden nebo více úkolů. Za každý úkol musíte získat alespoň 80% bodů.

    • Odznak

      Obržíte, pokud splníte úkoly lekce.

    • (left to right): Truett Thach, Bill Bertell, Jim Geisman (crouching), Dave Walden (crouching), Frank Heart (standing), Ben Barker (behind Heart), Marty Thorpe (next to Heart), Willy Crowther (crouching), Servio Ornstein, Bob Kahn

    • Cíl lekce

      • Hlavním tématem této lekce je vyhledávací služba discovery, která se na UK jmenuje UKAŽ. Pomocí této služby lze prohledávat elektronické informační zdroje, tištěné fondy knihoven UK, repozitáře a další informační zdroje.
      • Kromě UKAŽ si předvedeme i další pomocné nástroje pro vyhledávání v infozdrojích jako např. PEZ - Portál e-zdrojů, JIB - Jednotná informační brána, pokročilé vyhledávání v Google a Google Scholar a v neposlední řadě informace, které pro vás organizuje UVI 2. LF na svých stránkách.
    •  Studijní materiály

    • Dokument o internetových vyhledavačích (EN). Discovery: Science

      (nepovinný zdroj, pouze pro zajímavost)

    • Materiál popisující možnosti vyhledávání na internetu. Obsahuje vyhledávací nástroje, katalogy, úskalí, Boolovské operátory, zajímavé funkce.

    • Přesunout materiál

         Pracovní soubor

       

    • Úkol

    •  

      Etika

    •  Cíl lekce

      V lekci se seznámíme s citační a publikační etikou. Představíme si českou citační normu i další pomůcky pro vytváření citací. Ukážeme si práci s referenčním manažerem Citace Pro Plus.

      Uložit

      Uložit

    •  Studijní materiály

    • Jak napsat diplomku?

      Univerzitní knihovny Západočeské univerzity v Plzni.

    •  Úkol

  • Zvýrazněno
    • Open-Access-logo.png

    • Cíl lekce
      V této lekci se seznámíte s otevřeným přístupem (open access), který lze chápat nejen jako nový režim vědeckého publikování, ale také jako celkovou změnu přístupu k vědeckým informacím a vědě vůbec. V rámci přednášky bude nejdříve představen tradiční model vědecké komunikace, na který bude navázáno jak teoretickým úvodem k open access, tak i praktickou ukázkou, co pro vás jako pro studenty znamená otevřený přístup dnes a co pro vás - jako budoucí odborníky a vědecké pracovníky - bude znamenat do budoucna.

    •  Studijní materiály
      V sekci studijní materiály naleznete stručný úvod k procvičované problematice a dále seznam odkazů, se kterými budeme v hodině pracovat.

    •  Úkol



    • http://previews.123rf.com/images/radiantskies/radiantskies1212/radiantskies121201613/16720679-Abstract-word-cloud-for-Evidence-based-medicine-with-related-tags-and-terms-Stock-Photo.jpg

    • Přesunout materiál Cíl lekce

      V této lekci se seznámíme s prací s Medline a základy Evidence Based Medicine (EBM). 

    •  Studijní materiály

      V sekci studijní materiály naleznete stručný úvod k procvičované problematice a dále seznam odkazů, se kterými budeme v hodině pracovat.

    • Tento studijní materiál je vytvořen v modulu kniha, se kterým jste zatím v kurzu nepracovali. Práce s ním je snadná, klepněte na odkaz a čtěte jako v knize. Materiál lze vyexportovat do pdf a vytisknout.

    •    Pracovní soubor

    • Přesunout materiál

       Úkol

      Odpovězte na otázky testu

    • Doplňující informace a materiály k tématu 5 - EBM

    • Zápočtová práce

      Výsledek obrázku pro tužka

    • Přesunout materiál

       Úkol

      Zde odevzdejte zápočtovou práci

    • Doplňující informace k závěrečné hodině (Téma 6)