Didaktika Vv 4 O01321166
Osnova sekce
-
Zkouška z didaktiky 4 proběhne takto:
Studentky zpracují jeden zkouškový okruh, který prezentují při skupinové zkoušce. Na základě prezentace budou hodnoceny v kurzu a dostanou zpětnou vazbu k zvládnutí učiva vzhledem k SZZ.
Okruhy jsou rozděleny takto:
Čanigová okr. 1
Ježilová 2
Křížková 3
Landíková 4
Šebelová 5
Šilarová, Horáková 6
Štinglová 7
Šubrtová 8
Švarcbachová, Virtová 9
Studentky, které dosud neprezentovaly strukturu portfolia tak učiní v průběhu skupinové zkoušky nebo při individuální TEAMS zkoušce 12.5.
Insea: článek o kurikulární reformě ve Vv: https://www.insea.cz/publikace
-
Obrazovou dokumentaci si studenti stáhnou v kurzu na vlastní přenosný disk.
-
Učitelé vv a jejich znalosti kurikula, PedF MU
-
Umění pedagogiky/pedagogika umění, UJEP
-
Rozvoj předmatematických představ dětí.
-
Setkání proběhne formou samostatného sledování videa a následné analýzy.
1.Shlédněte video zde https://mdisk.pedf.cuni.cz:5003/sharing/RemSKjalA
2. Napište nestrukturovanou reflexi videa. Na záznam se můžete podívat kolikrát budete chtít, můžete ho vidět, přetáčet. Pište celé věty, rozsah není stanoven. Všímejte si zajímavých momentů ve výuce Vv.
3. Text uložte pod odkaz DÚ1; vytištěný si ho přineste na příští setkání 3.3.
-
společná reflexe sledovaného videa DÚ1
kódování reflexí
transkript záznamu:
-
Reflexe, Hodnocení, klasifikace ve Vv na 1.st. ZŠ
1) přednáška; úvod do problematiky
2) diskuse
S jakými typy hodnocení jste se ve Vv setkali?
O jakých metodách či postupech hodnocení jste slyšeli (a nemáte s nimi přímou zkušenost)?
Jaké hodnocení jste považovali za přínosné a v čem?
četba D. Schon,
DÚ2 Reflexe-postupy a metody hodnocení +D. Schon.
Úkol vložte do Moodlu
-
převzato z
Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H 2008. s.105-113
-
S jakými typy hodnocení jste se ve Vv setkali?
O jakých metodách či postupech hodnocení jste slyšeli (a nemáte s nimi přímou zkušenost)?
Jaké hodnocení jste považovali za přínosné a v čem?
Která z myšlenek D. Schona Vás oslovila?
-
Shlédněte záznam hodiny Vv, ZŠ Korunovační kresba portrétu
https://www.uschovna.cz/zasilka/WAXNVUSKNX7N73DF-U7J/ uloženo do 26.3. 2020
Vypracujte analýzu dle přiloženého rámce
Uložte analýzu do Moodle jako DÚ3. Vytištěnou si ji přineste na další setkání.
-
Didaktika VV, s.57-68
-
-
Pracujte takto ve skupinách - děkuji za Vaši rychlou odezvu
1. Gabriela Čanigová, Kristýna Štinglová, Zuzana Švarcbachová
2. Kristýna Ježilová, Kristýna Šebelová, Kristýna Horáková
3. Adéla Šubrtová-Solčanská, Julie Křížková, Kristýna Landíková
4. Tereza Šilarová, Nikola Virtová1. Prostudujte analýzy 2 spolužaček. Terezka a Nikola pracují jen 2. Najdete je na google disku. Pošlu všem odkaz složky přes SIS.
2. Okódujte je. Každá kóduje svoji a 2 cizí reflexe. Ve Wordu anebo vytisknout a naskenované vložit. Domluvte se ve 3, co bude pro Vás snazší.
Sledujte shodné/odlišné momenty.
Společná diskuse :( se zatím odkládá. Prověřím své/naše online možnosti.
-
VYberte si každá jedno z alb portfolia, která jsem dělala s dětmi ZŠ Jiřího z Poděbrad.
Hodinu reflektujte (text max 1 normostrana). Zaměřte se mj. na kvalitu žákovských prací a na didaktické kategorie.
Reflexi nasdílejte do svých složek na google disku.
Okódujte stejným systémem jako minule ve trojicích.
1. Zátiší u snídaně
https://photos.app.goo.gl/7FduA5v4vsukRUnt2
2. Jak na Šumavě obři vyhynuli
https://photos.app.goo.gl/W3pR74C6apUrd9Yq2
3. KAšny
https://photos.app.goo.gl/7YrIp4aeKti8Sj092
4. Kubistická židle
-
náslech v britské škole-bohužel ZRUŠEN
kódování reflexí ZŠ Jiřího z Poděbrad
-
Dobrý den,
dnes jsem Vám zkoušela zavolat přes TEAMS, jak bylo domluveno., ale nikoho jsem se nedovolala. Navrhuji zkusit opět příští úterý 21.4. 9.50.
Do té doby prosím doplňte reflexi Vv úkolů ze ZŠ Jiřího z Poděbrad. Děkuji těm, které již úkol odevzdaly.
Úkol na tento týden: napsat krátkou reflexi na téma:
-Jak vést reflektivní dialog, aby žák odhalil svůj tvůrčí záměr? (příklady otázek, ukázky úkolů vlastních i shlédnutých ...)
-Jak reflektuji vlastní autorskou zkušenost? Jak ji transformuji do pedagogické činnosti? (ukázat na příkladech úkolů, které jste plánovaly...nebo na příkladech reflexí - třeba zde v předmětu, v seminárních pracích - i starších aj.)
Co zjišťuji o materiálech, o procesu tvorby, o typu úkolů...
-Co z reflexí vyvozuji pro výuku Vv?
DÚ3: Písemná reflexe uložit do Moodlu.
-
Sem, prosím, vložte písemnou reflexi vlastních vybraných artefaktů.
Vytištěnou si ji přineste na příští setkání.
-
-
1) reflexe hodiny ZŠ Korunovační - Portréty z Karlova mostu
2) Kódování (této hodiny, resp. Vaše reflektované diskuse) nebo kódování jako takové;
3) Kvalitu prací žáků ZŠ Jiřího z Poděbrad (digitální portfolio)
4) Vaše reflektivní portfolio, zahájení zpracování
5) domluva o podobě zkoušky předmětu Didaktika VV 4, která nás čeká v závěru semestru.
-
Metodologie výzkumů využívaných ve Vv.
5. Výzkum ve Vv
Metodologie užívaná v současných výzkumech v oblasti uměleckého vzdělávání, výtvarné výchovy, vizuální kultury aj. Akční výzkum, artography.
Příklady angažované Vv s tendencí prozkoumat aktuální jevy ve výtvarné výchově v souvislostech, rozvoj profesního vzdělávání.
http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/3013/VYTVARNI-PEDAGOGOVE-A-AKCNI-VYZKUM.html/
http://artography.edcp.educ.ubc.ca/
Umělecký kontext: Kateřina Šedá, projekty
-
V textu disertační práce A. Kotzmannové lze najít kapitolu věnovanou a/r/tography, s. 258-264.
text možné stahnout na:
-
V dokumentu práce kurzu Didaktika Vv pro specializaci cizí jazyk. Novotná, M. How I´m becoming a teacher-profesní identita studentů učitelství. In: Výtvarná výchova, 2/2016.
-
V projektech K. Šedé budeme sledovat podobnosti s akčním výzkumem a a/r/tography.
-
-
samostatná práce, individuální konzultace
-
Příprava portfolia, individuální konzultace