General
Online setkání zde:
https://cesnet.zoom.us/j/99478137330?pwd=anhkQ2ZTQXB3TDV0TytOb0tRQ1R1dz09
Online setkání zde:
https://cesnet.zoom.us/j/99478137330?pwd=anhkQ2ZTQXB3TDV0TytOb0tRQ1R1dz09
Program:
- seznámení s očekáváním / otázkami / požadavky studentů na seminář
- seznámení s programem - mikrovyučování, náslechy ve školách, reflexe, diskuze
- dotkli jsme se témat: jak se seznámit se školou, kam se chystám na praxi, skupinová práce - jak dělit studenty?, mateřský x cílový jazyk ve výuce
Úkoly na 1. března:
Příprava na náslech na GJK
- seznámit se s ŠVP Gymnázia J. Keplera: jedna skupina se soustředí na obecnou charakteristiku školy, druhá skupina na výuku francouzštiny
- promyslet a připravit metodu, pomocí které seznámím kolegy ze druhé skupiny s nabytými poznatky
- prostudovat observační protokoly - k dispozici máte dva různé protokoly, jeden podrobnější, druhý stručnější, projděte je prosím, promyslete, který by vám mohl vyhovovat. V podrobném protokolu promyslete, co by vás na hodině zajímalo, které položce / části byste se chtěli věnovat.
Autentický dokument delšího rozsahu
- promyslete cíle, ke kterým by mohla směřovat práce s autentickým dokumentem, jako je kniha nebo film, vytvořte si seznam cílů a problémy, které vás v souvislosti s tím napadají
Doodle k organizaci náslechů
- vyplňte prosím doodle s možnostmi, které máte pro náslechy
https://doodle.com/poll/cvdq83p9g5iysuvz?utm_source=poll&utm_medium=link
Další seminář online se bude konat 1. března, odkaz na Zoom je stejný.
Program:
- představení Gymnázia Jana Keplera na základě ŠVP (obecné informace a francouzština)
- z prezentace nám vyplynulo několik otázek: co to znamená "dobrý učitel", co způsobuje / umožňuje prestižnost školy, co rozumíme "moderními přístupy"
- příště se vrátíme k observačním protokolům a problematice autentického dokumentu
Program:
- debata o výhodách a nevýhodách frontálního vyučování, součástí byla i úvaha nad PPT
- debata o dalších metodách výuky - kvízy, interaktivní výuka
Úkol na 15.března
- přemýšlejte o tom, co to pro vás znamená být dobrý učitel. Možná se vám otevřou cesty i k tématu moderní přístupy. Své nápady a argumenty si zkuste připravit tak, že se při promýšlení necháte vést jinou metodou, než jste normálně zvyklí - zkuste například vytvořit myšlenkovou mapu, pracujte s kartičkami...
Samozřejmě nemusíte číst celé, frontální výuky a dalších metod se týká hlavně druhá část rozhovoru.
Tento portál velmi doporučuji vaší pozornosti.