Topic outline

  • 15. února

    Program:

    - seznámení s očekáváním / otázkami / požadavky studentů na seminář
    - seznámení s programem - mikrovyučování, náslechy ve školách, reflexe, diskuze
    - dotkli jsme se témat: jak se seznámit se školou, kam se chystám na praxi, skupinová práce - jak dělit studenty?, mateřský x cílový jazyk ve výuce

    Úkoly na 1. března:
    Příprava na náslech na GJK
    - seznámit se s ŠVP Gymnázia J. Keplera: jedna skupina se soustředí na obecnou charakteristiku školy, druhá skupina na výuku francouzštiny
    - promyslet a připravit metodu, pomocí které seznámím kolegy ze druhé skupiny s nabytými poznatky
    - prostudovat observační protokoly - k dispozici máte dva různé protokoly, jeden podrobnější, druhý stručnější, projděte je prosím, promyslete, který by vám mohl vyhovovat. V podrobném protokolu promyslete, co by vás na hodině zajímalo, které položce / části byste se chtěli věnovat.

    Autentický dokument delšího rozsahu
    - promyslete cíle, ke kterým by mohla směřovat práce s autentickým dokumentem, jako je kniha nebo film, vytvořte si seznam cílů a problémy, které vás v souvislosti s tím napadají

    Doodle k organizaci náslechů
    - vyplňte prosím doodle s možnostmi, které máte pro náslechy

    https://doodle.com/poll/cvdq83p9g5iysuvz?utm_source=poll&utm_medium=link

    Další seminář online se bude konat 1. března, odkaz na Zoom je stejný.

  • 1. března

    Program:

    - představení Gymnázia Jana Keplera na základě ŠVP (obecné informace a francouzština)

    - z prezentace nám vyplynulo několik otázek: co to znamená "dobrý učitel", co způsobuje / umožňuje prestižnost školy, co rozumíme "moderními přístupy"

    - příště se vrátíme k observačním protokolům a problematice autentického dokumentu

    • 8. března

      Program:

      - debata o výhodách a nevýhodách frontálního vyučování, součástí byla i úvaha nad PPT
      - debata o dalších metodách výuky - kvízy, interaktivní výuka

      Úkol na 15.března

      - přemýšlejte o tom, co to pro vás znamená být dobrý učitel. Možná se vám otevřou cesty i k tématu moderní přístupy. Své nápady a argumenty si zkuste připravit tak, že se při promýšlení necháte vést jinou metodou, než jste normálně zvyklí - zkuste například vytvořit myšlenkovou mapu, pracujte s kartičkami...