Weekly outline

  • General

  • Základní formy práce v DHS předškoláků

    • Způsob řízení ostinátního doprovodu písně či říkadla, případně dosažení vícehlasu.

    • Tematické rozvedení písně, ozvěny, ostinátní doprovod hrou na tělo... a to vše v plynoucím celku!

      Příklad na videu v čase 2:20-6:40. Navazuje hudebně pohybová aktivita, kde děti rozlišují dva kontrastní hudební motivy a reagují pohybem 6:40-8:30.

    • Videa z dětského souboru: harmonický doprovod písně dvěma (T, D) nebo třemi (T, S, D) akordy.

      Videa z vaší výuky: používáme jednoduchý motiv, který hrají děti. Tonálně neukončené předvětí a tonálně ukončené závětí improvizuje učitelka. Lze využít k nekonečným hrám nebo jako předehru, dohru... Pak ještě video připomínající bezpečný prostor terciových chodů pro různé improvizace.

  • Příprava na seminární práci předmětu

    • Zhlédnete videozáznam besídky MŠ "S křížovkou o koních" (cca 20 nimut), písemně si poznamenáte první dojmy, posdílíme je při on-line výuce 18. 10. s presenční skupinou a 1. 12. s dálkaři (Scénář velkodušně dávám do přílohy.)

      1. část:

      2. část:

  • Seminární práce - propracovaný scénář besídky/vystoupení

    • Vkládejte textový dokument (všichni). Pokud budete uzavírat předmět presenčně, nemusíte písně (s předehrami, mezihrami, a nejrůznějšími akcemi) nahrávat. Pokud potřebujete uzavřít předmět distančně, připojte nahrávky písní (nemusíte vše hrát na klavír, ale něco ano, použijte i jiné nástroje). Termín 10.1. je orientační - platí hlavně pro ty, kdo chtějí v půli ledna prezentovat hudební složku besídky a uzavírat předmět.

  • Druh výpovědi v textu písně

    • Rozlišujeme v písních druh výpovědi. Tuto úvahu následně vhodně používáme při rozdělení interpretace mezi skupiny, sólisty, sbor apod. (zejména pokud „na to máme lidi“ 😊).

      Ke každé kategorii uveďte příklady z libovolného žánru (lidové, artificiální či populární písně…) a minimálně jeden příklad písně uplatnitelné v MŠ nebo u mladších školních dětí. Pokud objevíte další kategorii, zde neuvedenou, popište ji a uveďte příklady.

  • Rytmický doprovod písní, rytmická cvičení

  • Drobré úkoly - aplikace hudební nauky v praxi hudebního pedagoga - PS

    • Assignment icon
      Rytmický dvojhlas v jedné osobě Assignment

      Připravte a vložte notový zápis dle zadání. Připravte se na prezentaci svého výtvoru při výuce.

      Not available unless: You belong to Presenční studium
    • Assignment icon
      Takt a reprodukce rytmu - PS Assignment

      Vložte úkol vypracovaný podle zadání. Připravte se na reprodukci rytmu ve výuce.

      Not available unless: You belong to Presenční studium
    • Assignment icon
      Takt a reprodukce rytmu - KS Assignment

      Vložte úkol vypracovaný podle zadání a nahrávku. Podle potřeby shlédněte video z výuky presenčního studia.

      Not available unless: You belong to Kombinované studium
    • Vložte úkol vypracovaný podle zadání. Připravte se na realizaci při výuce.

      Nápověda k řešení zde:

    • Rytmické slabiky přehledně