Osnova sekce

  • PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE – PŘEDMĚT, VYMEZENÍ A VÝVOJ OBORU

    V první kapitole bude nejprve vysvětleno, v jakých situacích pedagogové využívají poznatky pedagogické psychologie. Poté v krátkosti nahlédneme do historie vědního oboru pedagogické psychologie.

    KONTROLNÍ OTÁZKY:

    1. V jakých oblastech má pedagogická psychologie nejvíc styčných témat se sociální psychologií?

    2. Které podřazené disciplíny se vztahují k pedagogické psychologii?

    3. Která z popsaných paradigmat vývoje pedagogické psychologie se v současnosti nejvíce prosazují?

    4. Která z popsaných vztahů mezi pedagogikou a psychologií se u nás vyskytují nejméně?

    5. Vyjmenujte alespoň dva psychologické proudy, v jejichž zájmu byla aktivita samotného dítěte.

    OTÁZKY K ZAMYŠLENÍ:

    1. Vzpomenete si na nějakou situaci, kdy jste měli ve škole pocit, že s Vámi Vaši učitelé zacházeli jako s malými dětmi? Co jste si tehdy o takovém učiteli mysleli?

    2. V jakých ročnících podle Vás dochází k nejčastějším konfliktům a nedorozuměním mezi učiteli a žáky? Jak to bylo v případě Vaší třídy?