Syntaktická kompetence
Osnova sekce
-
Zpracujte jednu výukovou situaci z otázek č. 41–60 a vložte ji do moodle. Situace vkládejte v jednom souboru do tématu Úkol.
-
PRO AKADEMICKÝ ROK 2022/2023 SE ÚKOL NEVKLÁDÁ! Na základě autentického zápisu ze školního sešitu uvažujte o funkcích tradičních zápisů do školního sešitu a jejich přínosů pro žáka.
-
PRO AKADEMICKÝ ROK 2022/2023 SE ÚKOL NEVKLÁDÁ! V souladu s komunikačním pojetím výuky mateřského jazyka je žádoucí, aby vyučovací hodina byla založena na práci s písemným či mluveným komunikátem a opírala se o reálné situace. Níže jsou k nahlédnutí dva ilustrativní autentické texty z internetu, na nichž lze žákům představit některé syntaktické chyby. Prohlédněte si je a přidejte další podobné texty, které jsou pro žáky střední školy běžně dostupné. Poté navrhněte struktruru vyučovací hodiny tak, abyste prostřednictvím autentických textů ozřejmili žákům danou problematiku.
-
Níže jsou k dispozi oba výchozí texty.
-
Poslechněte si výukové materiály a zhodnoťte jejich didaktické zpracování. V souladu s komunikačním pojetí didaktiky českého jazyka navrhněte jiné způsoby didaktické transformace těchto oblastí učiva.
-