Section outline

  • Zpracujte jednu výukovou situaci z otázek č. 15–20 a vložte ji do moodle. Situace vkládejte v jednom souboru do tématu Úkol.

    • K výchozímu textu připravte úkoly pro žáky tak, aby se vztahovaly k výstupům z učiva slovotvorby a respektovaly komunikační přesah.

    • Cvičení ve volně dostupném výukovém materiálu by měla pomoci žákům chápat vztahy mezi příbuznými slovy. Toto cvičení pro žáky si prostudujte a řekněte, zda umožňuje žákům nastavený cíl naplnit. Autorka Linda Doleží předkládá pro ilustraci cvičení se slovem bydlet a odvozeninami a uvádí, že je možné tento způsob cvičení aplikovat i na další jevy, nejen na vyjmenovaná slova. Součástí materiálu je také nácvik cvičení v didaktickém testu. Cvičení je koncipováno pro žáky s odlišným mateřským jazykem. Navrhněte alternativní způsob cvičení, které pomůže žákům s uchopením problematiky vztahů mezi příbuznými slovy, ovšem v konceptu komunikančně pojaté didaktiky mateřského jazyka.

      Úkol nahrajte.