Osnova sekce

  • Zpracujte jednu výukovou situaci z otázek č. 1-5 a vložte ji do moodle. Situace vkládejte v jednom souboru do tématu Úkol.

    • Prohlédněte si běžně materiál DUM (digitální učební materiál), který je nabízen jednou školou pro potřeby výuky ostatním vyučujícím ČJ. Zhodnoťte jednotlivé úkoly, formy práce, cíle, funkce, typy cvičení a uvažujte nad způsobem didaktického zpracování učiva vzhledem ke komunikačním potřebám žáka. Navrhněte alternativní způsoby didaktické transformace zpracovaných témat s přesahem do komunikační praxe.

    • V textu profesorky Krčmářové najdete i přehled literatury vhodné pro vyučovací praxi.

    • Prostudujte si teoreticko praktický text autorů Jany Vlčkové-Melvajdové a Stanislava Štěpáníka. Cvičebnice obsahuje stručné teoretické výklady, upozorňuje na problémová místa české výslovnosti a na příkladech ukazuje správnou i chybnou výslovnost. Jde o první publikaci tohoto typu, která je učitelům přínosná především díky svému praktickému pojetí.

      Vlčková-Melvajdová, J.; Štěpáník, S. Cvičebnice výslovnosti češtiny nejen pro školní výuku. Praha: Fraus, 2018.