Osnova sekce

  • Zpracujte jednu výukovou situaci z otázek č. 72-80 a vložte ji do moodle. Situace vkládejte v jednom souboru do tématu Úkol.

    • V krátkém videu je prezentována didaktická pomůcka pro výuku vyjmenovaných slov. Přemýšlejte o její funkci a o tom, zda byste ji jako učitelé ve svém vyučovací praxi (ne)využili.

    • V krátkém videu je prezenováno cvičení, jehož cílem má být procvičování vyjmenovaných slov. Poslechněte si ukázku a zhodnoťte funkčnost této aktivity v konceptu komunikačně pojaté didaktiky českého jazyka. Navrhněte alternativní způsob realizace této aktivity (s komunikačním přesahem).

    • Ve výukovém videu praktikující učitelky je žákům 8. třídy nabízen k procvičování a opakování vyjmenovaných slov diktát. Zhodnoťte jeho náročnost ve vztahu k cílové skupině (tj. žákům 8. třídy), způsob podání (např. tempo diktování apod.), obsahovou vhodnost a celkovou funkci takového diktátu v jazykovém vyučování 8. ročníku ZŠ. Navrhněte alternativní způsob procvičování pravopisu vyjmenovaných slov (či jiných pravopisných jevů) v 8. třídě ZŠ, a to v souladu s komunikačním pojetím výuky.