Section outline

  • Úkol se váže k okruhu SZZ, který je vymezen klíčovými slovy: počáteční písařská gramotnost; psaní leváků; vázané a nevázané
    písmo; alternativní metody výuky psaní, inovace a variability; současná koncepce rozvoje
    počáteční písařské dovednosti

    Zpracujte podrobný scénář výukové jednotky (část hodiny, hodina, výukový blok), která zahrnuje nácvik nového psacího tvaru zvoleného písmene z hlediska a) přípravy na psaní, b) hygienických návyků c) realizace vlastního psaní d) hodnocení písařského výkonu.

    Zahrnete všechny kroky a), b) , c) i d)

    B. Výukovou jednotku zrealizujte.

    C. V komentáři:

    -          Proveďte reflexi realizace této výukové jednotky.

    -          Popište znaky písma. Odůvodněte jejich použití.

    -          Uveďte pozitiva a rizika nácviku písařské dovednosti obecně. Následovně konkretizujte s uvedením příkladů z realizace hodiny: Ukázala se jmenovaná pozitiva a rizika při realizaci? Jaké další výhody a nevýhody se ukázaly? Jak bylo/bude potřeba v budoucnu reagovat? V čem chcete pokračovat? Co byste příště udělal/a jinak a proč atd.

    -           Jaký byl cíl výukového bloku?