Section outline

  • Marqué

    V textu O. Orosové (2019) jste se seznámili s dynamickou systémovou teorií, nyní půjdeme ještě dál v prohloubení porozumění interakcím ve školním systému. Seznámíte se s konceptem systemického přístupu, který se uplatňuje v rovině psychoterapie a terapeutických intervencí, ale třeba i v systemicky orientované poradenské práci se školními systémy. 

    Systemický přístup přináší odlišný pohled na:

    - roli expertů v systému

    - porozumění problému

    - z toho vyplývající postupy při intervenci, resp. prevenci problémového chování ve škole. 

    Klíčové zdroje:

    Schlippe, Schweitzer (2001). Systemická terapie a poradenství. Cesta.

    Gjuričová, Kubička (2009). Rodinná terapie. Grada.

    Úlehla, I. (2007). Umění pomáhat. SLON.

    • Studijní  materiály

    • Záznam přednášky Aplikovaná sociální psychologie - systemický přístup naleznete na stream.cuni.cz

    • Pěkně zpracované video určené pro děti (v angličtině), lze využít pro inspiraci. 

    • Záznam z diskuse odborníků, která se týkala duševního zdraví dětí v době covidu - zejména s ohledem na očekávaný návrat dětí do škol. 

    • Průběžný úkol a průběžný test