Osnova sekce

  • Tady je pár obecných informací o tom, jak bude v následujících několika (doufejme) týdnech probíhat výuka na dálku:

    • Veškeré úkoly budou zadané tak, abyste je mohli řešit dle vlastních časových možností: budou mít deadline, aby vás to nutilo dál pracovat průběžně, ale rozhodně se nebudeme v nějakou přesnou hodinu všichni "scházet" online.
    • Úkoly vám vždy vložím na Moodle v první polovině týdne. Deadliny pro vypracování mohou mít různé úkoly různé (např. podle toho, jak na sebe budou navazovat), tak je prosím pozorně sledujte.
    • Kde bude na místě diskuse, tam budou mít úkoly formát diskusního fóra, abyste byli dál konfrontováni s názory kolegů i mými.
    • Úkoly se budou zaměřovat na to, co lze trénovat i na dálku / v domácích podmínkách - někdy ovšem budete muset zapojit trochu představivosti ;)
    • Feedback budete dávat sami sobě, a tím si rozvíjet své samostudijní dovednosti, které vám přijdou vhod v praxi, budete se hodnotit navzájem a případně posílat nahrávky ke zhodnocení mně.
    • Co se množství úkolů týče, budu hledat rovnováhu mezi tím, abyste nezakrněli, ale zároveň jsem vás nepřehlcovala, protože už tak jsme všichni ve stresu kvůli koroňákovi. Kromě povinných úkolů vám tedy budu dávat i tipy na samostudium. Pokud byste něčeho potřebovali více, či méně, napište mi do chatu.

    Dávejte na sebe pozor, buďte v pohodě a doufám, že se zase brzy všichni ve zdraví potkáme osobně!

    • Proč prostě nerealizovat hodiny jako normálně jen přes nějakou online platformu?

      Hodně jsem o tom přemýšlela a nakonec jsem se rozhodla touto cestou nejít - mám pro to několik důvodů:

      • každý z nás je teď v jiné situaci - někdo je v karanténě, někdo dobrovolničí, někdo pomáhá příbuzným a známým, někdo odjel někam, kde je menší pravděpodobnost nákazy, ale taky třeba horší internet
        • kdybychom pokračovali v hodinách standardně online, část lidí by se určitě nemohla účastnit, takže ke stresu z celé téhle situace by se přidával ještě stres z toho, že zameškávají školu
          • proto jsem se rozhodla jít cestou domácích úkolů, které jsou v tomto ohledu flexibilnější
      • výuka online stejně nenahradí interaktivitu a atmosféru v hodině
        • mám s tím zkušenost z videkonferencí s magistry a ty hodiny jsou takové nanicovaté, protože to, že se vidíme a slyšíme přes video vytváří dojem spolupráce, ale je to pořád jen dojem, který za reálnou možností interkace výrazně zaostává
      • jakékoli řešení bude mít technické problémy
        • ať si vybereme jakoukoli platformu, nevyhnutelně narazíme na to, že někomu nepůjde internet, někdo neuvidí, někdo neuslyší atd. - nakonec hrozí, že část takové hodině stejně spolkne řešení technických problémů a výsledkem je tedy spíš stres a frustrace než přínosné vzdělávání

      Nicméně chápu, že vám chybí možnost interagovat - a pokusím se to v nějaké míře zohlednit v dalších úkolech (např. tlumočení ve dvojicích online, nebo brainstorming nad nějakým tématem v menší skupince).