Osnova sekce

  • Teorie: Různé přístupy k práci s literárním textem se zaměřením na prohlubování různých kompetencí / Theorie: Arbeit mit literarischen Texten - unterschiedliche Ansätze

    a) prohlubování literárních kompetencí / Schwerpunkt: Literarische kompetenzen

    b) propojení literatury a reálií / Schwerpunkt: Literatur als Medium für die Landeskundevermittlung

    c) literatura jako impuls k otevření komunikace na nové téma / Schwerpunkt: Literatur als Kommunikationsanregung

    d) literatura jako prostředek mezioborového učení, uplatnění vědění získaného literárním učením v jiných předmětem i mimo školu / Schwerpunkt: Literatur als Wissensquelle (Nach dem Prinzip „Die Welt erlesen.“) Applikation des kognitiven - durch die Arbeit mit literarischen Texten gewonnenen - Wissens in der Schule (in anderen Fächern) und außerhalb der Schule (im Alltagslebe

    Praktická cvičení:

    a) Práce s konkrétní poezií podle výše uvedených zaměření. / Praktische Übung: Konkrete Poesie (Arbeit mit oben aufgeführten Schwerpunkten)

    b) Fakultativní setkání před praxí - Aplikace podnětů k práci s textem na příkladu pohádky O Červené Karkulce ("klasické verze" od bratří Grimmů a parodie "Červená Karkulka podle matematika") a na příkladu povídky "Muž, který nepřišel nikdy pozdě" od Paula Maara