Přejít k hlavnímu obsahu
Boční panel
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Další
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Sbalit
Rozbalit
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Rozbalit vše
Sbalit vše
Otevřít indexu kurzu
Fakulta humanitních studií
Magisterské studium
Genderová studia
Gender a náboženství
4. Genderové konstrukty sexuality. Askeze a prokreace
4. Genderové konstrukty sexuality. Askeze a prokreace
Osnova sekce
◄
3. Genderové konstrukty lidství: mýty o stvoření a etické kodexy
►
5. Indická náboženství. Genderová neutralita ve filosofické rovině a genderovanost božství v mytologii
◄
3. Genderové konstrukty lidství: mýty o stvoření a etické kodexy
Přejít na...
Hlavní stránka kurzu
1. Úvod. Východiska genderové analýzy náboženství
2. Genderové konstrukty božství v komparativní perspektivě
3. Genderové konstrukty lidství: mýty o stvoření a etické kodexy
5. Indická náboženství. Genderová neutralita ve filosofické rovině a genderovanost božství v mytologii
6. Hinduismus jako sociální systém. Hierarchie v intersekcionálním pohledu
7. Buddhismus: spirituální genderová rovnost a institucionální androcentrismus
8. Monoteistická náboženství. Judaismus: patriarchalita a matrilinearita. Příběhy mužů a žen v Tenachu
9. Křesťanství: christologické poselství rovnosti. Institucionalizace a hierarchizace
10. Islám: spirituální genderová rovnost a sociální genderová hierarchie
11. Celkové komparativní srovnání aspektů genderové analýzy u probíraných náboženských systémů
12. Feministická spiritualita s ekofeministickým přesahem. Návrat k Bohyni Matce
13. Feministické teologie: kritika androcentrismu, koncept genderové rovnosti a teologie osvobození
14. Praktická cvičení – genderové analýzy vybraných textů
►
5. Indická náboženství. Genderová neutralita ve filosofické rovině a genderovanost božství v mytologii