Úkol Turnitin: konspekt
Zpracujte text Tomáše Fliegla Vliv poplatků za delší studium na prodlužování vysokoškolského studia v České republice
1. Před samotným čtením text popište a uvědomte si svá očekávání:
- Kdo, kdy a kde text publikoval?
- Proč byl asi publikován a pro koho je určen?
- Jak tyto charakteristiky ovlivňují podobu text a jeho možní užití? Jak asi bude psaný? Jak moc bude důvěryhodný?
- O čem text je? Co čekáte, že v něm bude?
- Co Vy sami už předem o tématu víte? Odkud to víte a jak moc jisti si tím jste? Co byste se rádi o tématu dozvěděli?
2. Pečlivě přečtěte celý text a na různé části uplatněte některé techniky kritického čtení:
- Ke každému odstavci úvodu (str. 4–8) shrňte jeho hlavní myšlenku vlastními slovy. Tato svá shrnutí sepište za sebe do tohoto úkolu a seznam si rovněž přineste na seminář.
- Ke každé stránce kapitol Data a metody a Výsledky naformulujte otázku. Označte si místo, k němuž se váže. Můžete se ptát na text (Co to znamená? Jak na to autor přišel? Není to v rozporu s touto tezí z úvodu? apod.) i za text (Jak to koresponduje s touto informací, zkušeností…? Jak by to vypadalo, kdyby…? Co z toho plyne pro…? apod.)
- Shrňte hlavní závěry autora. Vyberte z nich nějaký, který má podle Vás dobrou oporu v předchozím textu a vyhledejte místa, o něž se opírá. Zkuste najít i takový, který oporu v textu nemá. Signalizuje to autor nějak čtenáři? Co by bylo potřeba pro ověření (vyvrácení, oslabení, posílení) tohoto závěru?
3. Zhodnoťte text s ohledem na svá očekávání a předporozumění.
- Odpovídal text Vašim očekáváním?
- Co jste se z textu dozvěděli nového?
- Vzbudilo ve vás něco pochyby nebo zvědavost?
- Jaké další zdroje byste potřebovali na jejich rozptýlení nebo ukojení?
Zpracujte text Tomáše Fliegla Vliv poplatků za delší studium na prodlužování vysokoškolského studia v České republice
1. Před samotným čtením text popište a uvědomte si svá očekávání:
- Kdo, kdy a kde text publikoval?
- Proč byl asi publikován a pro koho je určen?
- Jak tyto charakteristiky ovlivňují podobu text a jeho možní užití? Jak asi bude psaný? Jak moc bude důvěryhodný?
- O čem text je? Co čekáte, že v něm bude?
- Co Vy sami už předem o tématu víte? Odkud to víte a jak moc jisti si tím jste? Co byste se rádi o tématu dozvěděli?
2. Pečlivě přečtěte celý text a na různé části uplatněte některé techniky kritického čtení:
- Ke každému odstavci úvodu (str. 4–8) shrňte jeho hlavní myšlenku vlastními slovy. Tato svá shrnutí sepište za sebe do tohoto úkolu a seznam si rovněž přineste na seminář.
- Ke každé stránce kapitol Data a metody a Výsledky naformulujte otázku. Označte si místo, k němuž se váže. Můžete se ptát na text (Co to znamená? Jak na to autor přišel? Není to v rozporu s touto tezí z úvodu? apod.) i za text (Jak to koresponduje s touto informací, zkušeností…? Jak by to vypadalo, kdyby…? Co z toho plyne pro…? apod.)
- Shrňte hlavní závěry autora. Vyberte z nich nějaký, který má podle Vás dobrou oporu v předchozím textu a vyhledejte místa, o něž se opírá. Zkuste najít i takový, který oporu v textu nemá. Signalizuje to autor nějak čtenáři? Co by bylo potřeba pro ověření (vyvrácení, oslabení, posílení) tohoto závěru?
3. Zhodnoťte text s ohledem na svá očekávání a předporozumění.
- Odpovídal text Vašim očekáváním?
- Co jste se z textu dozvěděli nového?
- Vzbudilo ve vás něco pochyby nebo zvědavost?
- Jaké další zdroje byste potřebovali na jejich rozptýlení nebo ukojení?
Sorry, no guest users are allowed to access this plugin. Please login.
window