Osnova témat

  • Úvod

    Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

    Tento kurz byl podpořen z projektu „Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce", Reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362“.

    Kurz je využíván jako doplněk ke školením zaměřeným na využívání prostředí Moodle ve výuce (Moodle pro začátečníky, Moodle pro pokročilé, Testování v Moodle, Novinky v Moodle a další). Je to prostor, v němž lektoři naživo ukazují různé aktivity a také cvičný prostor pro účastníky, kde mohou zkoušet vytváření a nastavování různých aktivit. 

    Je rovněž možné zde sdílet různé své pomůcky a aktivity pro inspiraci ostatním.

  • Pravidla pro užívání

    1. Všichni máte práva učitele, tj. můžete editovat. 

    2. Pokud chcete upravovat aktivity nebo nahrávat obsah, vytvořte si vlastní sekci. Do ní můžete podle libosti duplikovat aktivity ostatních a hrát si s jejich nastavením.

    3. Pokud jste v nějakém svém kurzu užívali nějakou aktivitu, která by mohla být pro ostatní užitečná, můžete ji sem importovat z daného kurzu.

    4. Bude skvělé, když nahrané aktivity doplníte komentářem v popisu.

    5. Snažte se nastavovat aktivity tak, aby ostatní neobtěžovaly, tj. např. jim nechodily emailem avíza.

  • Magdalena Mouralová

    • Otázky a odpovědi je typ fóra, kde studenti musí nejprve zaslat svoji odpověď, než mohou vidět odpovědi ostatních v daném vláknu. Vláken může být více. Hodí se v situacích, kdy chcete, aby studenti řešili úlohu samostatně, ale mohli se pak seznámit s řešením ostatních. Funguje jen pro drobné úlohy, je to dobrý doplněk k samostudiu, např. mají-li studenti položit otázky k přečtenému textu. V tomto je nastaveno, že studenti mohou ohodnotit příspěvky ostatních.

    • Workshop je určen pro poskytování vrstevnické zpětné vazby. Tento je už hodně starý

    • Využito jako bonusová aktivita, kdy si studenti měli zaznamenávat, kdy a za jakých okolností jim práce jde či nejde (přesné zadání jsem zkopírovala na svou wiki stránku - bylo původně zde v popisu). Jedná se o individuální wiki, tedy každý si tvoří svoji stránku a ostatní nevidí. Dává smysl použít ve chvíli, kdy chcete, aby studenti něco dělali dlouhodobě a chcete vidět, kdy co přidali (u každé stránky je vidět historie).

    • Úkol Turnitin, který využívá vrstevnické hodnocení (peermark) a odevzdávání ve dvou částech (první verze a finální verze). Pro vzájemné studentské hodnocení jsou formulovány otázky, pro hodnocení vyučující je využit souhrnný komentář, rubrika a sada quickmarks. Zpráva o původnosti je generována a studenti ji nevidí.

    • Pokus o komplexní e-learningový modul - kombinaci výkladu a otázek. Jedná se o můj nejambicióznější moodlovský počin, který sem dávám i proto, abyste neopakovali některé mé chyby: 1) Je to moc dlouhé a náročné, studentům to trvalo často několik hodin - rozdělujte do menších kousků. 2) využívat otázky typu "výběr z možností" pro reflexi je špatný nápad - u některých reflexí se modul začal cyklit a nedovoloval studentům pokračovat dále. Většinou se nakonec dokázali nějak prokousat k ukončení, ale testovalo to také hodně jejich vytrvalost, což nebyl úplně záměr. 3) rozcestníky jsou nastavené nějak špatně - modul šlo absolvovat i bez projití velké části obsahu. 

    • Jen podklad, oproti jiným formám má výhodu v dávkování po menších úsecích. Nicméně nic převratného.

    • Podklad pro e-learning (modul 3). Přečtěte si jej a vyplňte dotazník níže.

    • Spíš hříčka, kde jsem si zkoušela tento typ úlohy. V textu jsou vynechaná slova, která studenti musí doplnit. Někde jsou nabídnuty možnosti, někde nikoliv. Hodí se asi nejlépe pro jazyky.

    • Tento jednoduchý test ověřoval, že studenti zvládnout pracovat s parlamentními dokumenty. Úlohy se losují ze zásobárny, při chybné odpovědi je nabídnuta jiná úloha. K úspěšnému zvládnutí testu je potřeba správně zodpovědět 2 různé úlohy. 

    • Tento test slouží pro seznámení s aktivitou. 

      • Typ otázek je stejný jako v ostrém testu.
      • Na test je omezený čas (3 minuty), po jeho vypršení se i nehotový test automaticky odešle.
      • Stejně jako v ostrém testu po odeslání neuvidíte zadání ani správné odpovědi, jen body.
      • Stejně jako u ostrého testu je jedna úloha na stránku a k úlohám nelze vracet.
      • Oproti ostrému testu je zde neomezený počet pokusů, takže si můžete vyzkoušet, jak test funguje v různých situacích. Test také nemá žádná omezení přístupu, ostrý test bude přístupný jen pro přihlášené.

      Zahájením testu stvrzujete, že test vypracováváte sami bez pomoci jiných osob nebo nedovolených pomůcek.

  • Jakub Grygar

    • ikona Test
      SPSP Test
      Přístup je omezen následujícím způsobem - není dostupné, pokud není vše splněno:
      • Patříte k MM
      • Patříte k MK
  • Martin Hájek

  • Tomáš Kučera

  • Dino Numerato

  • Anna Lukešová

  • Jaromír Baxa

  • PETRA VELÍČKOVÁ

  • Dobiášová

  • Téma 11

  • Téma 12

  • Téma 13

  • Téma 14

  • Téma 15

  • Téma 16