Cvičení II. Šrafování
Požadavky na absolvování
Smyslem hry je uvědomění si principu kresebné struktury.
- Hrají čtyři hráči.
- Každý hráč má barevný fix: červený, zelený, modrý a černý.
- Hráči se střídají ve směru otáčení hodinových ručiček.
- V prvním kole každý hráč: nakresli na libovolné místo papíru tečku. Tečky by neměly být od sebe vzdáleny více než 10 cm.
- V následných kolech hry každý hráč v pořadí nakresli čáru a umísti bod na ploše papíru. Čára musí vždy propojovat dva body. Tečky by neměly být od ostatních bodů vzdáleny více než 10 cm.
- Úhel, pod kterým je čára vedena, musí vždy pro každou barvu dodržovat rozpětí následujících hodnot: 0 to 45° pro černou, 45° až 90° pro modrou, 90° až 135° pro červenou, 135° až 180° pro zelenou.
- Je li to možné, hráč se snaží, aby jednotlivé čáry na sebe vzájemně navazovaly. Kreslí čáru z výchozího bodu v nejkratším směru.
- Vždy když se kresebně uzavře jednotlivá oblast (tvořená plochou vymezenou čárami), tak jí hráč vyšrafuje v souběžném směru s poslední nakreslenou čárou.
- Uzavřená oblast by neměla obsahovat nepropojené body, nebo nespojené čáry. Tečky by neměly být uvnitř plochy. Tečky by neměly být uvnitř plochy.
- Ukonči práci ve chvíli, kdy dosáhneš okraje papíru.
Odkazy:
https://conditionaldesign.org/workshops/hatching/
https://vimeo.com/5067883
Naposledy změněno: pondělí, 12. října 2020, 09.21