Smyslem hry je hledání směru a délky linií na základě stanovených podmínek.

  • Hrají čtyři hráči.
  • Každý hráč má barevný fix: červený, zelený, modrý a černý.
  • Hráči se střídají ve směru otáčení hodinových ručiček.
  • Každý hráč má určený jeden roh papíru.
  • V prvním kole, každý hráč: přehne svůj roh papíru podél delší či kratší strany formátu. Prstem vyrýhuje přehyb a papír zpět rozloží do výchozí polohy. Na linii vzniklého přehybu nakreslí kamkoliv tečku. Toto provedou v určeném pořadí všichni účastnící hry.
  • V následném (druhém) kole přehne každý hráč papír tak, že rohem listu směřuje k tečce nakreslenou účastníkem po pravici v kole prvním. Prstem vytvoří přehyb a papír rozloží do výchozí polohy. V následném kroku hráč na základě tečky a ohybů nakreslí přímku. Čára vychází z tečky a směřuje podél ohybu. Linie přímky bude ukončena v místě, kde směrový ohyb, podél kterého je čára vedena přetíná jiný ohyb. Hráči se postupně střídají ve směru otáčení hodinových ručiček
  • V následujících kolech se pokračuje ve překládání papíru a kresbě linie. Hráč přehne papír tak, že roh papíru směřuje na konec čáry nakreslené účastníkem po jeho pravici. V kreslení čáry pak pokračuje od místa, kde skončil v minulém kole. Čára směřuje podél vybraného ohybu a končí v místě, kde ohyb přetíná jiný ohyb.
  1. Kreslená linie může křížit ostatní linky, ale nelze vést čáru ve stejném směru a místě, kde je již dříve nakreslená jiná linka.
  2. V případě, že nelze na základě pravidel v kreslení čáry pokračovat, hráč umístí tečku kamkoliv na poslední vytvořený ohyb a další hráč pokračuje z tečky.
  3. Hra končí na základě dohody a ve chvíli, kdy je papír plný ohybů.

Odkazy:
https://conditionaldesign.org/workshops/fluxfold
https://vimeo.com/5334429

Naposledy změněno: pondělí, 12. října 2020, 09.40