Spektrum profesní zátěže učitelů mateřských škol

Spektrum profesní zátěže učitelů mateřských škol

autor Pavla Šandová -
Počet odpovědí: 3

Popis metodologie:

Kvalitativní výzkumný design – tematická analýza

Metoda získávání dat:

a) dotazník 

b) polostrukturovaný rozhovor, (navazující na získaná data z dotazníku, v druhé části výzkumu)

Respondenti: náhodně vybrané učitelky mateřských škol s různou délkou praxe v různých krajích ČR

Pro analýzu dat bude použito otevřené kódování v programu MAXQDA,(rozhovory), na kategorizaci dat lze uplatnit model pracovní zátěže podle Coopera:

• vlastní obsah a podmínky práce

• organizační role

• vzájemné vztahy na pracovišti

• vývoj kariéry

• organizační struktura a klima

• vztah domov – práce

 

Aplikovaný výzkum: 

Představení zahraničních modelů popisem a posouzení vhodnosti jejich využití v našem systému.

Představení možného řešení na základě výsledků z výzkumného projektu.  

Etické otázky: 

Pro výzkum bude poskytnut souhlas respondentů s použitím údajů, které budou v rámci práce zaznamenány. Data budou anonymizována.

 

V odpovědi na Pavla Šandová

Re: Spektrum profesní zátěže učitelů mateřských škol

autor Dominik Dvořák -
Vážená kolegyně, děkuji za vložení úkolu. Po věcné stránce trochu koliduje volba kvalitativní strategie a "náhodný" výběr respondentů. V kvalitativních designech se obvykle postupuje při výběru respondentů jinak. Náhodné výběry se obvykle používají v kvanti designech, a je pak třeba popsat, jak bude náhodnost zajištěna. Po formální stránce si v kurzu zkoušíme psát odborný text, a tam by bylo lepší napsat spíš souvislý text než odrážky. Dotazník - zasloužil by si podrobnější popis, i když si myslím, že půjde spíš o anketu než o dotazník v užším smyslu.
V odpovědi na Dominik Dvořák

Re: Spektrum profesní zátěže učitelů mateřských škol

autor Pavla Šandová -
Dobrý den,
Moc děkuji za zpětnou vazbu, určitě popis upravím do souvislého textu s podrobnější charakteristikou. Výběr respondentů bude probíhat formou předvýzkumu (anonymní anketa online přístupná na webech pro učitele MŠ), dále dle získaných odpovědí přepracována a rozeslána zpět formou dotazníku těm účastníkům, kteří souhlasili s dalším šetřením (druhá etapa). Těm pak bude věnován prostor pro polostrukturovaný rozhovor (třetí etapa). Bude to vlastně systém trychtýře, kdy budu získávat podrobnější data. Návratnost dotazníku očekávám max 30%. V anketě zvolím uzavřené otázky se sudým počtem možností (ano, spíše ano, ne, spíše ne), abych se vyhnula volbě průměru, kdy si respondent není jistý a jeho odpověď pak není možné vyhodnotit. V dotazníku (druhá etapa) budou převládat otevřené otázky, např." Popište, jak se cítíte, když .." , stejně tak v rozhovorech.
V odpovědi na Pavla Šandová

Re: Spektrum profesní zátěže učitelů mateřských škol

autor Dominik Dvořák -
Dobrý den. To skutečně není náhodný výběr. Výběr respondentů bývá kritická otázka i při obhajobě, myslím, že budete muset ještě promyslet, zda to takto bude adekvátní, anebo ještě upravit postup. Zkusíme si k tomu říct něco na setkání zítra.