DIORÁMA JAKO FORMA PREZENTACE HISTORICKÝCH UDÁLOSTÍ A VYUŽITÍ TÉTO FORMY V SOUČASNÉ MUZEJNÍ PEDAGOGICE

DIORÁMA JAKO FORMA PREZENTACE HISTORICKÝCH UDÁLOSTÍ A VYUŽITÍ TÉTO FORMY V SOUČASNÉ MUZEJNÍ PEDAGOGICE

autor Markéta Formanová -
Počet odpovědí: 0

DIORÁMA JAKO FORMA PREZENTACE HISTORICKÝCH UDÁLOSTÍ A VYUŽITÍ TÉTO FORMY V SOUČASNÉ MUZEJNÍ PEDAGOGICE
1.    Význam tématu, k němuž se práce vztahuje
Dioráma jako vizuálně působivá forma prezentace historických událostí představuje důležitý nástroj pro prezentaci historických událostí v paměťových institucích a pravděpodobně má i vzdělávací potenciál v muzejní pedagogice.
2.    Co nejdůležitějšího se o tématu už ví
Dioráma, které bylo vynalezeno v roce 1822, navázalo na vývoj prezentačních multimediálních technik jakými byly eidophusikon, panorama a pohyblivé panorama. V paměťových institucích jsou dioramata používána po mnoho desetiletí, a v současné době dochází k revizi efektivity této prezentační formy a zároveň k rozvoji využití v muzejní pedagogice.
3.    Co se o tématu neví a vaše práce to chce zjistit
Ačkoli jsou dioramata dobře prozkoumaná z pohledu vizuální atraktivity a efektivity, stále není dostatek výzkumů, které by se zaměřily na jejich konkrétní pedagogický přínos v rámci muzejní pedagogiky.
4.    Stručně charakterizujte metodologii vašeho šetření
Šetření bude mít kvalitativní charakter a bude kombinovat případovou studii, pozorování a hloubkové rozhovory s kurátory a muzejními pedagogy.