Online podpora prezenčního studia na vysoké škole

Online podpora prezenčního studia na vysoké škole

autor Karolina Šlehobr Kubíčková -
Počet odpovědí: 0

V kontextu modernizace výuky na lékařských fakultách se stále více objevuje potřeba integrovat online podporu, která by podporovala prezenční výuku a zvyšovala její efektivitu. Dosavadní výzkumy se zabývají integrací online nástrojů a inovacemi ve výuce, ale dostatečně se nezabývají otázkou, jaké indikátory má kvalitní výuka a  jakým způsobem lze zajistit, aby si  studenti osvojovali kompetence a dosahovali výsledků učení. Cílem výzkumu je tak jednak vyhodnotit vybrané parametry kvality prezenční výuky fyziologie na lékařské fakultě, analyzovat dosavadní e-learningovou podporu prezenční výuky a na základě obou analýz vytvořit návrh intervence podpory prezenční výuky prostřednictvím LMS. Rámcově vybrané metody spadají pod koncept SoTL, Scholarship of Teaching and Learning, který se zaměřuje na zkoumání a zlepšování vysokoškolské výuky a forem hodnocení, a který využívá jak kvantitativní data (např. výsledky testů) i kvalitativní data (např. pozorování, reflexe studentů).