Význam tématu: Profesní zátěž učitelů mateřských škol představuje klíčové téma, které má významné implikace pro různé aspekty v oblasti vzdělávání a pracovního prostředí.
Současné výzkumné poznatky: Studie učitelského vyhoření v mateřských školách, realizovaná v roce 2018 na katedře psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy ve spolupráci s EDUkační LABoratoří.
Cíle disertační práce: zjistit a analyzovat oblasti zátěže učitele mateřské školy a najít možná řešení této problematiky. V rámci práce bude navrženo využití inspirace zahraničních studií a konceptů pro vytvoření návrhu možných řešení. Cílem je přispět k lepšímu pochopení této problematiky a navrhnout konkrétní kroky pro zlepšení pracovních podmínek učitelů MŠ.
Metodologie: Kvalitativní výzkumný design – tematická analýza
Metoda získávání dat: a) dotazník, b) polostrukturovaný rozhovor, (navazující na získaná data z dotazníku, v druhé části výzkumu)
Pro analýzu dat bude použito otevřené kódování v programu MAXQDA,(rozhovory), na kategorizaci dat lze uplatnit model pracovní zátěže podle Coopera (1985, in Vašina, 1999):