- Význam tématu, k němuž se práce vztahuje: Rozložení obtížnosti jednotlivých položek určuje výslednou kvalitu znalostního testu a vymezuje jeho možné využití, proto je potřeba obtížnost položek znát už při jeho konstrukci.
- Co nejdůležitějšího se o tématu už ví: Známe statistické modely pro odhad obtížnosti vyžadující žákovská data, která jsou v pilotní fázi v potřebném rozsahu nedostupná, ale nové přístupy naznačují, že obtížnost je možné odhadovat i ze zadání položky.
- Co se o tématu neví a vaše práce to chce zjistit: Nevíme, které metody jsou při odhadování obtížnosti ze zadání nejvhodnější, jaká je jejich zobecnitelnost, co pokládají za hlavní determinanty obtížnosti ani zdali jsou srovnatelné s odhady tradičních psychometrických modelů na malých pilotních vzorcích.
- Stručně charakterizujte metodologii vašeho šetření: V práci budeme na základě zadání položek a známé obtížnosti ze žákovských dat trénovat modifikovaný velký jazykový model a srovnávat jeho výsledky s existujícími metodami, přičemž se zaměříme také na interpretovatelnost.