Výuková komunikace - Lenhartová Karolína

Výuková komunikace - Lenhartová Karolína

autor Karolína Lenhartová -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Karolína Lenhartová

Re: Výuková komunikace - Lenhartová Karolína

autor Anna Krátká -
Ahojky Kájo,

děkuji za to, že jsem mohla nahlédnout do Tvé práce s žáky a nechat se obohatit i tvou bohatou reflexí.

Oceňuji v úvodu reflexe seznámení s žáky, které dokresluje to, co můžeme vidět. Je hezké vidět, jak je znáš a jak víš, co v práci potřebují a tohle pak přenášíš do práce s nimi. Líbí se mi, že žákům dáváš prostor se vyjádřit a přijít si na řešení sami. Návodnými otázkami nebo s menší dopomocí se je snažíš nasměrovat a oni pak mohou zažívat pocit úspěchu, že na správnou odpověď přišli sami. I to, že jim nepředkládáš již hotový závěr, ale nasloucháš jejich odpovědím, je znakem respektující komunikace. Zaujalo mě, jak jsi jim říkala, že zadání je trochu obtížněji pochopitelné. Vyjádřila jsi tím pochopení a porozumění tomu, že mohou být nejistí.

Líbilo se mi, jak pracuješ s chybou. Když kluci vybrali vzor píseň, odpovědí "sedlo by tam něco lépe" jsi je vedla ke kontrole a možnosti se na tabulku ještě podívat. Působilo to na mě (naopak oproti Tvé reflexi) jako neodmítavé, ale velice milé popostrčení. Práci s chybou spojuješ s kontrolou napsaného, a to mi přijde velice důležité.

Z nahrávky je znát, že máte mezi sebou hezký vztah plný respektu a úcty k sobě navzájem.

Přeji Ti mnoho úspěchů s tvými čtvrťáky. Ať se Ti daří.

Anička
V odpovědi na Anna Krátká

Re: Výuková komunikace - Lenhartová Karolína

autor Kateřina Nepovímová -

Milá Kájo,

moc se mi líbí tvůj přístup k výuce! Líbilo se mi, jak si žáky vedla k tomu, aby sami hledali odpovědi a pracovali s chybou. Je fajn, že jsi pracovala s chlapci na chodbě, kde mají větší soukromí a cítí se tam pohodlně. Tvůj otevřený a respektující přístup ke komunikaci s nimi je zřejmý.
Zdá se mi, že ve své reflexi jsi sama k sobě trochu moc kritická. Je v pořádku se zaměřovat na své nedostatky a jejich možné zlepšení, ale myslím si, že s žáky pracuješ moc hezky :)

Měj se krásně!
K. Nepovímová
V odpovědi na Karolína Lenhartová

Re: Výuková komunikace - Lenhartová Karolína

autor Eliška Glatzová -
7/7 Splněno krásně

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov : 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Kateřino, děkuji za ukázku respektujícího přístupu při výuce. Trpělivě a vlídně pomáháte chlapcům, aby našli řešení. Dáváte možnosti výběru. Z nahrávky bych nervozitu nepoznala - Váš projev mi přišel sebejistý, vyrovnaný, jasný. V reflexi jste zhodnotila Vaši komunikaci a adekvátně využila terminologii. Reflektovala jste ji důsledně - souhlasím s důležitostí nonverbální komunikace, to je užitečný postřeh. Také máte konstruktivní přístup k chybám. Založte si prosím video i reflexi ke SZZ, teď už jen doufat, že si tuto Vámi hezkou zpracovanou otázku vytáhnete. S pozdravem Eliška Glatzová