Denisa Licková: Výuková komunikace

Denisa Licková: Výuková komunikace

autor Denisa Frýdová -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Denisa Frýdová

Re: Denisa Licková: Výuková komunikace

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Deniso, video je krásný případ respektující komunikace, aktivně nasloucháte, necháváte chlapci prostor.

Deniso, mám poznámky pouze k Vaší reflexi (netřeba mě nic posílat). Postrádám zakotvení v teorii. Prosím, toto bude potřeba ke SZZ dodělat. Dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Máte splněno těsně. Pokud něco nebude jasné, napište. U Vás se dá analyzovat up-take, participace, nonverbální komunikace, popisný a hodnotící, atd. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kateřiny Šerfnové, Adély Markové. Zapracujte prosím alespoň pár bodů. Úkol máte bodově těsně splněný, nicméně u zkoušek budou chtít silnější teoretickou oporu. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení