Výuková komunikace

Re: Výuková komunikace

by Eliška Glatzová -
Number of replies: 0
4/7 Splněno 

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 0

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0 diskuze, dialog - jen 2 slova 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Barboro, děkuji za hezkou ukázku respektující komunikace, mluvíte klidně, necháváte potřebný prostor chlapci, aby sám přišel na řešení - je vidět, že má radost, když sám najde správnou odpověď. Vaše zpětná vazba je povzbuzující. Jemné upozornění - ve třídě pozor na označování charakteru dětí - závěrečné ,,jsi šikovnej." Hodnotíme výkon, aktivitu.. 

Prosím, dopracujte si pro sebe do Vašeho portfolia silnější teoretickou oporu. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Dá se u Vás vytěžit hodnotící a popisný jazyk, uptake, míra participace žáka. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení