Výuková komunikace - Terezie Čurdová

Výuková komunikace - Terezie Čurdová

autor Terezie Čurdová -
Počet odpovědí: 2

Vkládám odkaz na video a hodnocení videa. Budu ráda za komentáře.

Doufám, že vše půjde zobrazit dobře.

Terezie Čurdová

https://drive.google.com/drive/folders/1EA0c6pRPLmFqw1kzuGC9mwRYdgWmnzPz?usp=drive_link 


V odpovědi na Terezie Čurdová

Re: Výuková komunikace - Terezie Čurdová

autor Klára Hochmanová -
Ahoj Teri,

děkuji za Tvou inspirativní ukázku z výuky. Líbí se mi, jak se přizpůsobuješ žákovi tím, že mluvíš opravdu pomalu a srozumitelně v jednoduchých větách a pokynech, přesně tak, jak to žák požaduje. Oceňuji trpělivost v takové výuce. V reflexi zmiňuješ, že žáka necháváš ráda, ať si na některé věci dojde sám, například i pomocí otázky. Za mne výborná taktika - v této ukázce je žák několikrát veden do situace, kdy své tvrzení musí obhájit, tím si upevňuje své porozumění a ty máš potom kontrolu nad tím, zda učivu opravdu rozumí. Rituál plácnutí na konci motivuje žáka k dalším zdarům ve škole. Dle mého povedená, velice pěkná a srozumitelná ukázka výuky.
Krásný den přeji,
K. H.
V odpovědi na Terezie Čurdová

Re: Výuková komunikace - Terezie Čurdová

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno  

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

hodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Terezie, děkuji za krásný příklad respektující komunikace, komunikujete trpělivě, v jasných jednoduchých větách, dáváte chlapci prostor. Je vidět, že má chlapec ve Vás důvěru. Video je určitě vhodné ke SZZ.

Doplňte prosím reflexi na komunikaci (ne Vaše pocity) v souladu s teoretickou rovinou. Toto Vám nebude stačit ke SZZ. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora - použít alespoň tři termíny. Vaše video lze kvalitně vytěžit (vidím např. efektivní nonverbální komunikaci, luxusní uptake, míra participace, atd.). Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové, Petry Steinerové. Bude něco pro Vás inspirativní? S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení