4/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
hodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Terezie, děkuji za krásný příklad respektující komunikace, komunikujete trpělivě, v jasných jednoduchých větách, dáváte chlapci prostor. Je vidět, že má chlapec ve Vás důvěru. Video je určitě vhodné ke SZZ.
Doplňte prosím reflexi na komunikaci (ne Vaše pocity) v souladu s teoretickou rovinou. Toto Vám nebude stačit ke SZZ. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora - použít alespoň tři termíny. Vaše video lze kvalitně vytěžit (vidím např. efektivní nonverbální komunikaci, luxusní uptake, míra participace, atd.). Materiály jsou v
Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové, Petry Steinerové. Bude něco pro Vás inspirativní? S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení