výuková komunikace Vránková

výuková komunikace Vránková

autor Kateřina Vránková -
Počet odpovědí: 3

Pěkný večer,

přidávám  záznam komunikace + reflexi.

přeji pěkné svátky a děkuji za zpětnou vazbu.

Kateřina

V odpovědi na Kateřina Vránková

Re: výuková komunikace Vránková

autor Jana Vaisová -
Ahoj Kateřino,
Tvá komunikace s dětmi se mi moc líbí. Tvůj hlas je klidný a velice příjemný a chrapot v něm slyšet není. Přiznání chyby je opravdu důležité a těší mě, že při tvé komunikaci s žáky je pro ně jasné, že se nemusí bát své chyby přiznat a pracovat s nimi.
Nemyslím si, že ukázněnost žáků nevyplívá z tvé hlasové indispozice, ale je to díky způsobu jakým s nimi vedeš rozhovor.
Děkuji ti za hezkou ukázku komunikace.
Jana
V odpovědi na Jana Vaisová

Re: výuková komunikace Vránková

autor Iveta Hrušková -
Ahoj Katko,
moc Ti děkuji za hezké video. Moc se mi líbila Tvá velmi vřelá a pozitivní komunikace s žáky, která hezky plynula. Máš klidný hlas a moc příjemné vystupování. ( Nachlazení bych ani nepoznala.) Líbí se mi rituál v podobě každodenního ranního kruhu. Co se týče chyb - chyby jsou běžné, nevyhnutelné a zcela přijatelné a proto se mi líbí, že Tví žáci vědí, že se nemusí bát chybovat.
Děkuji, Iveta
V odpovědi na Kateřina Vránková

Re: výuková komunikace Vránková

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Kateřino, děkuji za úžasnou ukázku respektující komunikace, Váš klid přenášíte i na děti, komunikace je vřelá a příjemná.

Postrádám nicméně písemnou hlubší reflexi v souladu s teoretickým základem. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia, za pár let se bude hodit. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Můžete se pro inspiraci podívat na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení