Didaktika 1.stupně ZŠ - výuková komunikace

Didaktika 1.stupně ZŠ - výuková komunikace

autor Michala Múková -
Počet odpovědí: 3

Ahoj všem, vkládám své video z výuky a reflexy ke svým pěti minutám slávy :).


Díky předem za jakékoliv zpětné vazby.

 

V odpovědi na Michala Múková

Re: Didaktika 1.stupně ZŠ - výuková komunikace

autor Andrea Vohradská -
Ahoj Míšo, přesně jak píšeš ve své reflexi, je pro malé děti typické, že řeší a soustředí se na nedůležité věci (čára) a nedokáží rozlišit, co je v úkolu podstatné a důležité. Oceňuji, že jsi chlapečka neodbyla a měla jsi s ním trpělivost a hezky jsi mu vysvětlila, že čáru si může nakreslit a může mít barvu, jakou chce ;-) Za dobrý nápad považuji i převedení počítání do pohádky a na věci, které jsou pro děti blízké a umí si je představit (cvrnkací kuličky). Je pro ně pak jednodušší si představit uvedené pojmy, než kdyby měly počítat jen s abstraktními čísly. Připadá mi jako skvělý nápad ukazování výsledku pomocí prstíků, aby měly čas na vyřešení úkolu i pomalejší děti. Byla jsem překvapená, že to děti vydržely a nevykřikovaly výsledek. Jakožto neučící osoba ti děkuji za inspiraci do budoucna :-)
V odpovědi na Michala Múková

Re: Didaktika 1.stupně ZŠ - výuková komunikace

autor Jana Vaisová -
Ahoj Míšo,
Tvá komunikace s dětmi je dle mého názoru velice příjemná, má klidný hlas a ani dotaz mimo téma (čára pod pejskem a kočičkou) tě nevyvedl z kontextu. Pro mě osobně je to slabší stránka, se kterou stále pracuji.
Nevím kolik dětí tvoří tvoji třídu, ale jsou hezky ukázněné a je vidět, že je výuka zajímá. Propojení počtů s pohádkou je dobrý nápad a děti očividně zaujal.
Děkuji za inspirace do mých dalších hodin.
Jana
V odpovědi na Michala Múková

Re: Didaktika 1.stupně ZŠ - výuková komunikace

autor Eliška Glatzová -
5/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Michaelo, děkuji za ukázku respektující a trpělivé komunikace, pracujete i s nonverbální komunikací, souhlasím s komentáři od Vašich spolužaček. Z videa je evidentní pozitivní atmosféra, kterou vytváříte.

Bylo by třeba ještě hlubší reflexi v souladu s terotickou rovinou. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení