Zdravím,
Přidávám svou nahrávku a prosím o shovívavost, neboť jsem zatím neučící :D Výuku jsem uskutečnila s jedním z dětí z mého oddílu na letním táboře. V nahrávce je trochu cítit, že jsme obě nervózní, protože jsme společně úplně v jiném prostředí, než jsme zvyklé.
Ahoj Kačko.
Myslím, že se nemáš vůbec za co stydět. Tvé video se mi moc líbilo. Žákyni jsi zadávala jasně dané instrukce, pokud odpověděla špatně, neupozornila jsi na konkrétní chybu, ale jen zopakovala zadání, žákyně si pak svou chybu uvědomila sama a opravila se. Výborně jste tedy pracovaly s chybou. Mě se to moc líbilo. Dívku si vhodně zvolenými otázkami vedla k tomu, aby sama přišla na to, jak si výsledky zkontrolovat. Následně jsi rozvíjela slovní zásobu, nejdříve vysvětlila co to graf je a k čemu nám slouží. Z videa se zdá, že to holčičku moc bavilo, látku pochopila. Za mě tedy nádhera!
Měj se moc hezky a jen tak dál :)
Martina
Myslím, že se nemáš vůbec za co stydět. Tvé video se mi moc líbilo. Žákyni jsi zadávala jasně dané instrukce, pokud odpověděla špatně, neupozornila jsi na konkrétní chybu, ale jen zopakovala zadání, žákyně si pak svou chybu uvědomila sama a opravila se. Výborně jste tedy pracovaly s chybou. Mě se to moc líbilo. Dívku si vhodně zvolenými otázkami vedla k tomu, aby sama přišla na to, jak si výsledky zkontrolovat. Následně jsi rozvíjela slovní zásobu, nejdříve vysvětlila co to graf je a k čemu nám slouží. Z videa se zdá, že to holčičku moc bavilo, látku pochopila. Za mě tedy nádhera!
Měj se moc hezky a jen tak dál :)
Martina
Marti,
Moc díky za zpětnou vazbu! Ulevilo se mi :D
Moc díky za zpětnou vazbu! Ulevilo se mi :D
Ahoj, Káťo!
Vybrala jsem si tvé video na reflexi. Musím tě velmi pochválit! Z tvého videa není vůbec vidět nervozita, jak zde píšeš, působila jsi na mě velmi klidně. Dobře jsi i vysvětlovala nějaké názvy, když tvá "žákyně" netušila o co se jedná, například s těmi grafy. Jen tak dál! Bude z tebe skvělá učitelka. :)
Vybrala jsem si tvé video na reflexi. Musím tě velmi pochválit! Z tvého videa není vůbec vidět nervozita, jak zde píšeš, působila jsi na mě velmi klidně. Dobře jsi i vysvětlovala nějaké názvy, když tvá "žákyně" netušila o co se jedná, například s těmi grafy. Jen tak dál! Bude z tebe skvělá učitelka. :)
4/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Kateřino, jste ukázkový příklad respektující komunikace, z videa je cítit bezpečné prostředí, dívka se nebojí reagovat, i když si není jistá. Máte všechny předpoklady pustit se do kariéry učitelky. Je dobře, že sedíte vedle ní, i to navozuje pro děti pocit bezpečí. Souhlasím s poznámkami spolužaček. Poznámky mám k reflexi, kterou budete potřebovat ke SZZ - potřebujete důkladnější teoretické zakotvení. Vše teoretické máte shrnuté do jednoho odstavce. Prosím, dopracujte si ho do Vašeho portfolia. Např. nabízí se zhodnocení nonverbální komunikace, atd. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové. Když něco nebude jasné, napište. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Kateřino, jste ukázkový příklad respektující komunikace, z videa je cítit bezpečné prostředí, dívka se nebojí reagovat, i když si není jistá. Máte všechny předpoklady pustit se do kariéry učitelky. Je dobře, že sedíte vedle ní, i to navozuje pro děti pocit bezpečí. Souhlasím s poznámkami spolužaček. Poznámky mám k reflexi, kterou budete potřebovat ke SZZ - potřebujete důkladnější teoretické zakotvení. Vše teoretické máte shrnuté do jednoho odstavce. Prosím, dopracujte si ho do Vašeho portfolia. Např. nabízí se zhodnocení nonverbální komunikace, atd. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové. Když něco nebude jasné, napište. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení