Výuková komunikace- Šefrnová

Výuková komunikace- Šefrnová

autor Kateřina Šefrnová -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Kateřina Šefrnová

Re: Výuková komunikace- Šefrnová

autor Marcela Havlová -
Milá Kačí, dovol mi, abych ti napsala pár slov k tvé ukázce výukové komunikace. Předně bych ti chtěla projevit uznání za tvůj laskavý a respektující přístup k dětem. Když si propojím video ukázku s tvou psanou reflexí, moc se mi líbí, jak dokážeš detailně odůvodnit jak a proč používáš různé druhy komunikačních prostředků, jako jsou např. nonverbální komunikace pomocí výrazů v obličeji, vyjadřování zpětné vazby a pozitivního hodnocení. Lehkost s jakou používáš spisovný jazyk ti pak vyloženě závidím, s tímto já velice bojuji. I když se snažím, některá spisovná slova mi nejdou nenásilně začlenit do mého přirozeného vyjadřování. U Tebe je ale vidět, že přesně víš co děláš. Moc ti přeji, abys s takovou lehkostí proplouvala i nadále a (nejen) vyťukávací sčítání si půjčuji jako inspiraci, děkuji! :-)
V odpovědi na Kateřina Šefrnová

Re: Výuková komunikace- Šefrnová

autor Natálie Kuklová -
Milá Kačko,

tímto přikládám již druhou zpětnou vazbu na tvůj portfoliový úkol týkající se výukové komunikace. Tvým úkolem bylo doložit videonahrávku s žáky, ve které uplatňuješ efektivní a respektující výukovou komunikaci. Dle mého názoru jsi toto zadání jednoznačně splnila. Hned úvodem mne zaujalo využití tabulek, též je ve výuce uplatňujeme. Líbilo se mi, že jsi půjčila žákyni svoji fixu a že si žáky průběžně chválila. Také se mi líbilo, že ses žáků ptala, zda nepotřebují více času na vypočítání příkladu. Bylo vidět, že jsou žáci aktivní a že se snaží dopracovat správného výsledku. Při komunikaci s žáky jsi používala spisovný jazyk a uplatnila jsi i jazyk popisný.
Jak jsem se již zmínila úvodem, dle mého názoru jsi úkol splnila, nemám žádné negativní poznámky.
Díky, N.
V odpovědi na Kateřina Šefrnová

Re: Výuková komunikace- Šefrnová

autor Eliška Glatzová -
7/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Kateřino, děkuji Vám za nahlédnutí do milé hodiny, je vidět, že děti aktivity baví, všichni jsou aktivní. Atmosféra je přátelská, děti se nebojí zeptat. Pracujete s nonverbální komunikací, bezva! Skvělé jsou i mazací tabulky, o kterých jste psala v předchozím úkolu, jsem z nich nadšená. Je vidět, že se snažíte v reflexi o využití poznámek z přednášek (např. vokální participanti, sociální interakce, atd.). Komunikaci jste analyzovala a shrnula v dokumentu. Úkol máte splněný!