Výuková komunikace - Veronika Čechová

Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Veronika Čechová -
Počet odpovědí: 6
V odpovědi na Veronika Čechová

Re: Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Andrea Vohradská -
Ahoj Verčo, při sledování tvého videa jsem měla úsměv na rtech. Také jsem si všimla pozitivního přístupu holčičky k výuce. Pokaždé, když nebyla zaměstnaná, jí napadalo koukat do kamery, ale když dostala úkol, byla tak zaujatá jeho vypracováním, že na to, že je natáčená, úplně zapomněla. Přišlo mi to moc milé. Také mi připadá dobré to, že jste si vždy na splnění zadaného úkoly plácli, a tím byli ve fyzickém kontaktu a dostali jste se na rovnocennou úroveň (role učitel - žák byla v tu chvíli smazána).
V odpovědi na Veronika Čechová

Re: Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Klára Hochmanová -
Ahoj Verčo,

děkuji za Tvou inspirativní ukázku z výuky. Líbí se mi tvůj klidný, srozumitelný a povzbudivý přístup k žákyni. Přípravu jsi měla zřejmě promyšlenou a vedeš tak dítě bez váhání ke zvolenému cíli. Dobře reflektuješ situaci, jak dítě chválit, aby si odneslo trochu konstruktivní náhled na to, jak pracuje. Rituál plácnutí za zvládnutou aktivitu jistě dětem dodá odvahy do řešení dalších úkolů a souhlasím s Andrejkou, že se tím přibližují role učitele a dítěte. Mně se obzvlášť líbil "neformální" rozhovor na konci (Byla to improvizace? Nebo ne?:)), kdy si jednoduše s dítětem povídáš o sváteční večeři, dítě se tak ocitá mimo rámec zvládni úkol a může se vyjádřit v prostoru bez kritérií hodnocení. I tuhle část považuji za cennou.
Přeji pěkný den,
K.
V odpovědi na Veronika Čechová

Re: Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Jana Stará -
Hodnocení výukové komunikace KS
Veronika Čechová
Kritéria Získaný počet bodů
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace
(1 b) 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci
(1 b) 0
Zhodnocení položených otázek, up-take
(1 b) 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků,
(1 b) 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou
(1 b) 0
Využití alespoň 3 klíčových slov
(1 b) 0
Formální dodržení požadavků
(odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) (1 b) 1
Případný komentář hodnotitele
Vaše nahrávka je příkladem dobré praxe. Tu bych hodnotila plným počtem bodů. Je v ní vidět respektující komunikace, využívání různých druhů komunikačních prostředků, oceňování, dáváte prostor pro odpovědi žákyně, vaše otázky jsou dobré. Ale mám velký rozpor mezi tím, co umíte a tím, jak o tom píšete. Správně jste poukázala, že formulace Jsi velmi šikovná holčička není úplně správná a navrhla jste její obměnu. Měla byste použít pojem popisná a posuzující zpětná vazba a uvést, proč je popisná více vhodná. Je obecně potřeba využívat odborné pojmy- viz klíčová slova k státnicové otázce a viz power pointová prezentace k přednášce na toto téma. Reflexe by měla reflektovat teorii. I pro splnění úkolu z didaktiky prosím toto dotáhněte. Děkuji.
Celkem (7 b) 2
Prospěl/a (4 – 7 bodů)/Neprospěl/a (3 a méně bodů) Neprospěla

Jana Stará
V odpovědi na Jana Stará

Re: Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Veronika Čechová -
Dobrý den.

Děkuji Vám za zpětnou vazbu.

Přiložila jsem opravu reflexe.

Děkuji a hezký den,

V. Čechová.
V odpovědi na Veronika Čechová

Re: Výuková komunikace - Veronika Čechová

autor Jana Stará -
Děkuji. Je to OK, i když se domnívám, že jste toho mohla stejně okomentovat víc. viz má původní zpětná vazba a viz klíčovýá slova. Nezdůvodňujete PROČ je popisný jazyk lepší. Příklad uvedený jako popisný, nevím, zda bych jako pipisný označila. To jsou rady do závěrečné verze portfolia.