Ahoj Luci,
v reflexi si skrytě napsala menší obavy z toho, že místo aby jsi se věnovala vlastivědě, případně i jiným předmětům, tak občas řešíš jiné věci na začátku hodiny. Já si myslím, že je to naprosto v pořádku, že projevuješ zájem o děti a jejich test z matematiky. Bylo vidět, že se žáci chtějí podělit a popovídat si o tom jak se jim dařilo, i o jejich strachu ze známky. Také se mi líbila nenápadná otázka, zda žáci použili nápovědu z nástěnek. Bylo příjemné sledovat, jak se překřikují, ne jen že se někdo chce pochlubit, že se nepodíval, ale hlavně ti, co se nebojí říct, že nápovědu použili. Je vidět, že tě mají žáci rádi a hlavně, že v tebe mají důvěru. Na tom stojí základ dobého klima ve třídě. Bylo skvělé, že si žáky nechala vypovídat a poté si teprve začala učit. Jakmile se žáci vypovídali, byl už pak klid na práci. Sama mám doma kluka v 5.třídě a vím, jak je těžké udržet jeho pozornost při učení. Děkuji za tvé sdílení hodiny.
v reflexi si skrytě napsala menší obavy z toho, že místo aby jsi se věnovala vlastivědě, případně i jiným předmětům, tak občas řešíš jiné věci na začátku hodiny. Já si myslím, že je to naprosto v pořádku, že projevuješ zájem o děti a jejich test z matematiky. Bylo vidět, že se žáci chtějí podělit a popovídat si o tom jak se jim dařilo, i o jejich strachu ze známky. Také se mi líbila nenápadná otázka, zda žáci použili nápovědu z nástěnek. Bylo příjemné sledovat, jak se překřikují, ne jen že se někdo chce pochlubit, že se nepodíval, ale hlavně ti, co se nebojí říct, že nápovědu použili. Je vidět, že tě mají žáci rádi a hlavně, že v tebe mají důvěru. Na tom stojí základ dobého klima ve třídě. Bylo skvělé, že si žáky nechala vypovídat a poté si teprve začala učit. Jakmile se žáci vypovídali, byl už pak klid na práci. Sama mám doma kluka v 5.třídě a vím, jak je těžké udržet jeho pozornost při učení. Děkuji za tvé sdílení hodiny.
Ahoj Luci,
tímto přikládám zpětnou vazbu na tvoji práci na téma Výuková komunikace. Pokud vím, jsou povolené dvě zpětné vazby u každého z nás, tak jsem neviděla důvod, proč bych ji nedala tobě. :)
Hned úvodem bych se ráda zmínila o tvém pozitivním přístupu k dětem. Díky tvému optimismu jsem jako divák opravdu s chutí video sledovala a to nijak nezveličuji situaci. Pro mě samotnou je pozitivní přistup (nejen k dětem) nedílnou součástí každodenního života. Moc se mi líbilo, jak jsi s dětmi hovořila, a to za použití popisného, a hlavně spisovného jazyka. Též jsem si všimla tvé skvělé artikulace, ta je dle mého názoru také velmi důležitým aspektem při komunikaci s žáky. Pracovala jsi s chybou v komunikaci mezi tebou a žáky, a to v okamžiku, kdy se začali překřikovat, avšak ty jsi okamžitě reagovala. Co se týče aktivity žáků, bylo hezké pozorovat, jak se všichni snaží podílet na průběhu hodiny. Žáci se hlásili, odpovídali na tvé dotazy, jednoznačně byli aktivní. Líbilo se mi, jak jsi žáky dokázala pochválit.
Dle mého názoru jsi úkol splnila, jelikož jsi uplatnila efektivní a respektující výukovou komunikaci, přesně tak, jak bylo v zadání.
Díky, N.
tímto přikládám zpětnou vazbu na tvoji práci na téma Výuková komunikace. Pokud vím, jsou povolené dvě zpětné vazby u každého z nás, tak jsem neviděla důvod, proč bych ji nedala tobě. :)
Hned úvodem bych se ráda zmínila o tvém pozitivním přístupu k dětem. Díky tvému optimismu jsem jako divák opravdu s chutí video sledovala a to nijak nezveličuji situaci. Pro mě samotnou je pozitivní přistup (nejen k dětem) nedílnou součástí každodenního života. Moc se mi líbilo, jak jsi s dětmi hovořila, a to za použití popisného, a hlavně spisovného jazyka. Též jsem si všimla tvé skvělé artikulace, ta je dle mého názoru také velmi důležitým aspektem při komunikaci s žáky. Pracovala jsi s chybou v komunikaci mezi tebou a žáky, a to v okamžiku, kdy se začali překřikovat, avšak ty jsi okamžitě reagovala. Co se týče aktivity žáků, bylo hezké pozorovat, jak se všichni snaží podílet na průběhu hodiny. Žáci se hlásili, odpovídali na tvé dotazy, jednoznačně byli aktivní. Líbilo se mi, jak jsi žáky dokázala pochválit.
Dle mého názoru jsi úkol splnila, jelikož jsi uplatnila efektivní a respektující výukovou komunikaci, přesně tak, jak bylo v zadání.
Díky, N.
Ahoj Lucko,
moc se mi líbila počáteční komunikace s dětmi. Dělalo to na mě velmi příjemný dojem. Je vidět, že máte s dětmi velmi hezký vztah a respektují tě. V tomto okamžiku bylo vidět, že komunikace z tvé i ze strany dětí byla přirozená, milá. Děti viděly, že se o ně zajímáš a pro ně je to taky velmi důležité. Je vidět, že mají v tebe důvěru. Žáci byli aktivní, hlásili se a měla jsem z toho velmi příjemný pocit.
Děkuji. AK
moc se mi líbila počáteční komunikace s dětmi. Dělalo to na mě velmi příjemný dojem. Je vidět, že máte s dětmi velmi hezký vztah a respektují tě. V tomto okamžiku bylo vidět, že komunikace z tvé i ze strany dětí byla přirozená, milá. Děti viděly, že se o ně zajímáš a pro ně je to taky velmi důležité. Je vidět, že mají v tebe důvěru. Žáci byli aktivní, hlásili se a měla jsem z toho velmi příjemný pocit.
Děkuji. AK
4/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Lucie, video je krásný případ respektující komunikace, sálá z něj, jak moc Vám žáci důvěřují. Mám poznámky k Vaší reflexi. Postrádám zakotvení do teoretické roviny. Prosím, toto bude potřeba ke SZZ přepracovat. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kateřiny Šerfnové. Zapracujte prosím alespoň pár bodů. Úkol máte bodově těsně splněný, nicméně u zkoušek budou chtít silnější teoretickou oporu. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Lucie, video je krásný případ respektující komunikace, sálá z něj, jak moc Vám žáci důvěřují. Mám poznámky k Vaší reflexi. Postrádám zakotvení do teoretické roviny. Prosím, toto bude potřeba ke SZZ přepracovat. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kateřiny Šerfnové. Zapracujte prosím alespoň pár bodů. Úkol máte bodově těsně splněný, nicméně u zkoušek budou chtít silnější teoretickou oporu. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení