Přikládám sestřih výukové komunikace ze dne v přípravné třídě na téma Dušičky a její reflexi.
Milá Marcelo,
Tvoje komunikace a práce s dětmi ve Tvé třídě se mi jeví jako velmi otevřená a upřímná. Je vidět, že se snažíš nalézt optimální přístup k žákům, jak píšeš, se speciálními potřebami. (Děti s poruchami učení, soustředění a chování, s vývojovou dysfázií a podezřením na PAS, atd.) Skutečnost, že se snažíš o zpestření výuky různými aktivitami a hrami, a přitom bereš v potaz pozornost dětí, se mi zdá jako jasný záměr k zefektivnění výuky, vytvoření stimulujícího a nanejvýš vhodného prostředí pro děti v přípravné třídě. Také to, že si uvědomuješ, své nedostatky v metodických postupech, je vlastně krokem kupředu, k práci na jejich zlepšení. Zájem, ochota růst a zlepšovat se, jsou klíčové faktory nejen pro tak náročnou profesi, jakou učitelství bezesporu je… Věřím, že Tvé úsilí bude mít pozitivní dopad i na Tvé žáky, a že postupem času pocítíš pokrok ve své práci.
Tvoje komunikace a práce s dětmi ve Tvé třídě se mi jeví jako velmi otevřená a upřímná. Je vidět, že se snažíš nalézt optimální přístup k žákům, jak píšeš, se speciálními potřebami. (Děti s poruchami učení, soustředění a chování, s vývojovou dysfázií a podezřením na PAS, atd.) Skutečnost, že se snažíš o zpestření výuky různými aktivitami a hrami, a přitom bereš v potaz pozornost dětí, se mi zdá jako jasný záměr k zefektivnění výuky, vytvoření stimulujícího a nanejvýš vhodného prostředí pro děti v přípravné třídě. Také to, že si uvědomuješ, své nedostatky v metodických postupech, je vlastně krokem kupředu, k práci na jejich zlepšení. Zájem, ochota růst a zlepšovat se, jsou klíčové faktory nejen pro tak náročnou profesi, jakou učitelství bezesporu je… Věřím, že Tvé úsilí bude mít pozitivní dopad i na Tvé žáky, a že postupem času pocítíš pokrok ve své práci.
Marti moc děkuji za hezký komentář a slova chvály. Je to pro mě veliká motivace ke zlepšení. :-)
Ahoj Marcy,
Tvůj sestřih se mi moc líbil. Je vidět, že tvá třída je náročnější na udržení pozornosti, ale dle mého si s tím umíš krásně poradit. Přijde mi naprosto ideálně zvolené střídání aktivit, které volíš, nadchla mě i hra na paní učitelky a pány učitele (s dovolením si vypůjčím a zkusím zakomponovat do své výuky - děkuji tedy za inspiraci). Určitě se ráda dozvím více o specificích tvé třídy.
Tvůj sestřih se mi moc líbil. Je vidět, že tvá třída je náročnější na udržení pozornosti, ale dle mého si s tím umíš krásně poradit. Přijde mi naprosto ideálně zvolené střídání aktivit, které volíš, nadchla mě i hra na paní učitelky a pány učitele (s dovolením si vypůjčím a zkusím zakomponovat do své výuky - děkuji tedy za inspiraci). Určitě se ráda dozvím více o specificích tvé třídy.
I Tobě, Dáši, děkuju za milá slova a podporu. Jsem ráda, že jsem tě inspirovala a někdy ti s radostí povím víc o svých "speciálních" dětech :-)
Milá Marcelko,
Tvoje komunikace je klidná a respektující. Máš velice příjemnou barvu hlasu. Je ti krásně rozumět, tvá komunikace k dětem není uspěchaná, je klidná, vyvážená, harmonická. Moc se mi líbí hra na paní učitelku a pána učitele. Musím říct, že děti mají překrásnou třídu plnou podnětných pomůcek. Děkuji za možnost shlédnutí tvého videa, mám se od tebe co učit. :-) Hezký den ♥
Tvoje komunikace je klidná a respektující. Máš velice příjemnou barvu hlasu. Je ti krásně rozumět, tvá komunikace k dětem není uspěchaná, je klidná, vyvážená, harmonická. Moc se mi líbí hra na paní učitelku a pána učitele. Musím říct, že děti mají překrásnou třídu plnou podnětných pomůcek. Děkuji za možnost shlédnutí tvého videa, mám se od tebe co učit. :-) Hezký den ♥
Ahoj Marcy, moc se mi líbí, že v rámci hodiny si děti vyzkouší roli učitele. Snaží se ostatní spolužáky spočítat, sami vidí, že je důležité, aby je ostatní spolužáci vnímali a spolupracovali. Dokáží se tak trochu vžít do odpovědnosti takovéto role. Také kvituji to, že jsou děti vedeny k tomu, aby americký svátek Halloween dokázaly asociovat s českým svátkem, kterým jsou pro nás dušičky. Hodně dětí na tento náš svátek zapomíná anebo o něm vůbec neví. Nebojíš se otevírat téma "zesnulých", čemuž se dle mého názoru hodně učitelů i rodičů vyhýbá. Děti vědí, co po nich ty jako učitel přesně chceš, např. v rámci vytleskávání slabik. Zde je téma i krásně propojeno s matematikou, kdy děti počítají počet slabik a počet vyjadřují vybarvením příslušného čísla. Líbí se mi, že jsi aktivní součástí hodiny, u žáků sedíš, radíš, věnuješ se, pomáháš. Moc pěkné video a hodina. Děkuji :-)
5/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Marcelo, ta Vaše ukázka, to je něco! Krásná respektující a trpělivá komunikace, pracujete i s nonverbální, zcela souzním s komentáři od Vašich spolužaček. Děti motivujete. Na úrovni praktické vše OK.
Postrádám nicméně písemnou hlubší reflexi v souladu s terotickou rovinou. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Marcelo, ta Vaše ukázka, to je něco! Krásná respektující a trpělivá komunikace, pracujete i s nonverbální, zcela souzním s komentáři od Vašich spolužaček. Děti motivujete. Na úrovni praktické vše OK.
Postrádám nicméně písemnou hlubší reflexi v souladu s terotickou rovinou. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení