Obsah vzdělávání - Lucie Čammrová

Re: Obsah vzdělávání - Lucie Čammrová

от Eliška Glatzová -
Количество ответов: 0
3/7 prosím, přepracujte

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální)
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1


Milá Lucie,
děkuji za úkol. Ve Vašem úkolu moc hezky přemýšlíte nad individualizací a s plným respektem k odlišnostem dětí. Napadá mě ještě že by se u Vás dalo hezky vytěžit např. dítě se selektivním mutismem (může pošeptat kamarádce a ta řekne nahlas názor). Piktogramy a obrázky jsou skvělé, když máte také dítě s PAS (to by možná bylo vhodné ještě do plánu také zapsat na obohacení, je to specifický případ). Od paní docentky máte už několik kvalitních poznámek k cílům. Zapracujte si prosím pro zápočet poznámky níže (RVP str.48):

1.
Tematický okruh: Lidé kolem nás
(NE Místo, kde žijeme)

2.
RVP Očekávané výstupy
ČJS-3-2-01 rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi, projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, jejich přednostem i nedostatkům

Tento výstup níže špatně není, ale je pro 5.třídu. Navíc by bylo dobré ho mít označený kódem. Máte další dva výstupy, jeden z nich v RVP není - bylo by dobré si to prosím sjednotit. Nicméně výstup s lidskými právy a demokracií je pro 1.třídu opravdu příliš ambiciózní, raději bych se být Vámi držela očekávaných výstupů výše - pro 3.třídu (ČJS-3-2-01).

ČJS-5-2-01 vyjádří na základě vlastních zkušeností základní vztahy mezi lidmi, vyvodí a dodržuje pravidla pro soužití ve škole, mezi chlapci a dívkami, v rodině, v obci (městě)

Minimální výstupy:

ČJS-3-2-01 dodržuje základní pravidla společenského chování
ČJS-3-2-01 při setkání s neznámými lidmi se chová adekvátně
ČJS-3-2-01 projevuje toleranci k odlišnostem spolužáků, jejich přednostem i nedostatkům

3. Definovala bych lépe výstupy z hodiny a upravila i Váš plán hodiny, aby to sedělo:
Konkrétní cíle hodiny (výstupy) - nápady formulace, musíte si přizpůsobit podle svého plánu.

,,žák označí, co je vhodné a nevhodné chování (slušné a neslušné?)" ???
,,žák svými slovy řekne příklady slušného chování ???
,,žák pojmenuje základní typy emocí" .... ???

Podobné zaměření má Andrea Vohradská - můžete se k ní podívat. 

4. ŠVP - podívejte se prosím do ŠVP kterékoliv školy (někde Prvouka, někde Člověk a svět). Níže posílám odkaz - jsou tam v ŠVP přesně na Vaše téma Učivo, Výstupy, Tematická oblast.

https://www.zsangel.cz/files/editor/3/files/skolni_vzdelavaci_program/zsams_angel_svp_tridy_s_rvj_platny_od_130901_vff.pdf

Kdyby něco nebylo jasné, ozvěte se prosím, zkusím poradit. Hodně sil! To zvládnete, jste bod od zápočtu! S pozdravem Eliška Glatzová


Pozn. po dohodě s vyučujícími - do státnicového portfolia by měl být vložen scénář odlišných hodin u jednotlivých portfoliových úkolů