Obsah vzdělávání - Příroda v zimě - 4. třída

Obsah vzdělávání - Příroda v zimě - 4. třída

autor Alena Třešňáková -
Počet odpovědí: 3

Pěkný den všem,

přikládám mé zpracování hodiny. Budu velmi ráda za jakoukoli zpětnou vazbu, pozitivní i negativní. Vždy je prostor něco zlepšit. 

Děkuji

Alena

V odpovědi na Alena Třešňáková

Re: Obsah vzdělávání - Příroda v zimě - 4. třída

autor Alžběta Kubrová -
Milá Alenko,
tvoje práce splňuje požadavky zadání a návrh aktivit na 120 min je opravdu rozsáhlý. K začátku hodiny bych upravila termín malá a velká zvířátka - žáci čtvrté třídy již běžně pracují s pojmem živočichové, plazi, ptáci apod. K obsahu první vyučovací hodiny bych přidala otázku, proč někteří živočichové spí a jiní ne (někteří mají dostatek potravy). Moc se mi líbí nápad, že ti kteří najdou živočicha zavřou oči, určitě to někdy s žáky zkusím. Obsah druhé hodiny mi přijde možná příliš ambiciozní, myslím, že by skupinky nestihly odprezentovat, to je spíše z mé zkušenosti - většina věcí trvá mnohem déle, než člověk očekává. U některých aktivit máš zmíněnou diferenciaci pro mimořádně nadané žáky, ještě bych se zamyslela od žáky s poruchami učení, ale to spíš proto, abys to pak u státnic mohla obhájit. :) Hezký den přeje A.
V odpovědi na Alžběta Kubrová

Re: Obsah vzdělávání - Příroda v zimě - 4. třída

autor Alena Třešňáková -

Milá Alžbětko,

předem moc děkuji za komentář. Ta zvířátka určitě upravím na živočichy. Zní to lépe.

Druhou hodinu jsem prilis nepromýšlela do detailu v teto praci-spis jsem chtela nastinit, ze s vystupy z 1.bloku budeme jeste pracovat a kterym smerem se budeme ubirat.. 

Urcite se nestihne odprezentovat v 2. bloku-asi jsem to spatne napsala. Dekuji za upozorneni. Upravim ke statnicim 😉 a kdyz nad tim tak premyslim, tak dam odlitky stop do hodiny pracovni cinnosti. Ale chtela bych tam mit tu primou navaznost 1.bloku-odlitku-prezentace, aby detem davalo smysl, proc to delaji. 

Nad diferenciaci 1. hodiny jsem premyslela. Prislo mi, ze spis budu mit vic rychliku nez problemy se slabsimi zaky. Ty jsem zminila ve vyhledavani (najdete vsichni), aby meli dostatecny prostor. Problem by mozna mohl byt v behacim diktatu. Dopisi dopomoc ucitele. A jak pisi vyse, 2. blok jsem vice nerozpracovavala, chtela jsem ho jen nastinit-urcite to tam musim pripsat, aby to bylo jasnejsi.

Přeji pěkný den a děkuji

Alena

V odpovědi na Alena Třešňáková

Re: Obsah vzdělávání - Příroda v zimě - 4. třída

autor Eliška Glatzová -
7/7 Krásně splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 1
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Aleno,
děkuji za inspirativní úkol. Spolužačka Alžběta Vám již poskytla přátelskou kvalitní zpětnou vazbu. V RVP i ŠVP plánu jste se zorientovala, překvapilo mě, že nebylo Vaše ŠVP na webu.
Pozn. ,,Může zde dojít k tomu, že bystřejší žáci dokáží doplnit list i bez “běhání”. Pro ně je nutné připravit aktivitu navíc-např. vzadu ve třídě" - bystré děti často rády vymýšlí, stačí se zamyslet nad kreativním úkolem - samy vymyslí otázky, krátký kvíz, doplní zvířata, která znají atd. Individiualizované úkoly se Vám prolínají, nicméně bylo by dobré zamyslet se nad jedním úkolem důkladně. Hodina je pro děti motivační, střídáte různé aktivity, líbí se mi i samotné téma - žáci mají rádi zvířata, věřím, že budou jednou motivovaní dozvědět se více. Hezká práce! S pozdravem Eliška Glatzová