Přikládám svůj 2. úkol na téma obsah vzdělávání. Téma přípravy na vyučovací hodinu je chronologie lidského života, přírodověda 5. ročník.
Milá Kateřino,
možná nebudu tak přesná k tématu, ale zaujal mne tvůj přístup k otázce smrti. Myslím, že děti v 5. třídě již o smrti trochu mluvit dovedou, případě se k tomuto tématu již dostali dříve. Samozřejmě bych diskuzi také krotila, protože páťáci už si umí pěkně přikrášlit všechny informace..
Jen jsem chtěla sdílet zkušenost s žáčkem v 1. třídě (spolužák mého syna), který z ničeho nic začal kreslit hrobečky, kříže a mrtvoly zvířátek. Paní učitelka si tenkrát musela zavolat rodiče do školy, protože chlapeček neuměl o smrti mluvit a nic z něj nevytáhla za kloudnou odpověď, proč tak najednou je tak pesimistický... Nakonec se vše vyjasnilo - chlapeček je jedináček, krátce před nástupem do 1. třídy se do obce přistěhovali, takže neměl moc kamarádů, ale měl doma staršího pejska. Jenže ten v říjnu zemřel a chlapeček nevěděl, jak se má se ztrátou vypořádat, ačkoli o tom doma mluvili (znám rodiče) a komunikovali spolu. Nedokázal o smrti mluvit se spolužáky ani učitelkou.
Řekla bych, že v tomto směru velmi záleží na tom, jak dlouho a dobře zná paní učitelka svou třídu. A tak souhlasím s tebou, že tabuizovat smrt není dobré.
Co bych změnila na tvé hodině je asi přidání nějaké pohybové aktivity - třeba herectví - zahrát si role života. Mohou vlastní hrát dívky a vlastní skupinu chlapci. Upevní si posloupnost věku a bude to pohyb po diskuzi na koberci :)
Přeji pěkný den,
Alena
možná nebudu tak přesná k tématu, ale zaujal mne tvůj přístup k otázce smrti. Myslím, že děti v 5. třídě již o smrti trochu mluvit dovedou, případě se k tomuto tématu již dostali dříve. Samozřejmě bych diskuzi také krotila, protože páťáci už si umí pěkně přikrášlit všechny informace..
Jen jsem chtěla sdílet zkušenost s žáčkem v 1. třídě (spolužák mého syna), který z ničeho nic začal kreslit hrobečky, kříže a mrtvoly zvířátek. Paní učitelka si tenkrát musela zavolat rodiče do školy, protože chlapeček neuměl o smrti mluvit a nic z něj nevytáhla za kloudnou odpověď, proč tak najednou je tak pesimistický... Nakonec se vše vyjasnilo - chlapeček je jedináček, krátce před nástupem do 1. třídy se do obce přistěhovali, takže neměl moc kamarádů, ale měl doma staršího pejska. Jenže ten v říjnu zemřel a chlapeček nevěděl, jak se má se ztrátou vypořádat, ačkoli o tom doma mluvili (znám rodiče) a komunikovali spolu. Nedokázal o smrti mluvit se spolužáky ani učitelkou.
Řekla bych, že v tomto směru velmi záleží na tom, jak dlouho a dobře zná paní učitelka svou třídu. A tak souhlasím s tebou, že tabuizovat smrt není dobré.
Co bych změnila na tvé hodině je asi přidání nějaké pohybové aktivity - třeba herectví - zahrát si role života. Mohou vlastní hrát dívky a vlastní skupinu chlapci. Upevní si posloupnost věku a bude to pohyb po diskuzi na koberci :)
Přeji pěkný den,
Alena
Milá Katko,
téma Etapy lidského života jsi pěkně zpracovala do jedné vyučovací hodiny. Vypsané cíle z RVP i ŠVP jsi efektivně naplňovala během připravených aktivit. Tvoje hodina se opírá o diskuzi, správně volené otázky, které směřují ke správnému pojmenování a rozpoznání jednotlivých etap lidského života. Oceňuji nápad - volba obrázku (vizualizace etap), kde žáci samostatně objevují a hledají odpovědi na otázky. Líbí se mi přehledná tabulka, která napomůže ukotvení získaných informací a pojmům z předchozí diskuze. V takto připravené hodině je prostor pro vzájemné sdílení, interakci mezi žáky i vrstevnické učení. Do hodiny by mohla být zapojena nějaká pohybová aktivita (napadá mě živý obraz - inspirací by mohl být i promítaný obrázek v úvodu hodiny).
téma Etapy lidského života jsi pěkně zpracovala do jedné vyučovací hodiny. Vypsané cíle z RVP i ŠVP jsi efektivně naplňovala během připravených aktivit. Tvoje hodina se opírá o diskuzi, správně volené otázky, které směřují ke správnému pojmenování a rozpoznání jednotlivých etap lidského života. Oceňuji nápad - volba obrázku (vizualizace etap), kde žáci samostatně objevují a hledají odpovědi na otázky. Líbí se mi přehledná tabulka, která napomůže ukotvení získaných informací a pojmům z předchozí diskuze. V takto připravené hodině je prostor pro vzájemné sdílení, interakci mezi žáky i vrstevnické učení. Do hodiny by mohla být zapojena nějaká pohybová aktivita (napadá mě živý obraz - inspirací by mohl být i promítaný obrázek v úvodu hodiny).
5/7 Splněno
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1 ¨
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 1
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Kateřino,
děkuji za zveřejněný úkol, máte hezké nápady do výuky, konkrétně promyšlené. Téma je to důležité a Vy se ho snažíte vytěžit i s ohledem na citlivost, jakou může nést. V RVP a ŠVP jste se zorientovala, ale popravdě jsem se musela prokliklat a trochu dekódovat :-) Prosím pěkně, zvládla byste udělat celý ten dokument přehlednější? Co patří do ŠVP, co patří do RVP, co jsou cíle ŠVP, jaké jsou cíle Vaše. Váš plán hodiny je v podstatě intuitivně logický a správný - model motivace, evokace, uvědomění, reflexe. Nicméně je opravdu složité ho číst. Podíváte se prosím na spolužačky např. na Kateřina Jarošová, Šárka Pinkorová, Olga Berková, Šárka Hroudová, atd.? Také bych určitě zkopírovala a zapracovala nápady od Vašich spolužaček - to jsou rady nad zlato. Jedním ze stěžejních úkolů bylo napsat jeden individualizovaný úkol, vymyslíte nějaký? Na podnose se Vám nabízí třeba práce s kartičkami. K zápočtu máte úkol splněný. S pozdravem Eliška Glatzová
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1 ¨
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 1
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Kateřino,
děkuji za zveřejněný úkol, máte hezké nápady do výuky, konkrétně promyšlené. Téma je to důležité a Vy se ho snažíte vytěžit i s ohledem na citlivost, jakou může nést. V RVP a ŠVP jste se zorientovala, ale popravdě jsem se musela prokliklat a trochu dekódovat :-) Prosím pěkně, zvládla byste udělat celý ten dokument přehlednější? Co patří do ŠVP, co patří do RVP, co jsou cíle ŠVP, jaké jsou cíle Vaše. Váš plán hodiny je v podstatě intuitivně logický a správný - model motivace, evokace, uvědomění, reflexe. Nicméně je opravdu složité ho číst. Podíváte se prosím na spolužačky např. na Kateřina Jarošová, Šárka Pinkorová, Olga Berková, Šárka Hroudová, atd.? Také bych určitě zkopírovala a zapracovala nápady od Vašich spolužaček - to jsou rady nad zlato. Jedním ze stěžejních úkolů bylo napsat jeden individualizovaný úkol, vymyslíte nějaký? Na podnose se Vám nabízí třeba práce s kartičkami. K zápočtu máte úkol splněný. S pozdravem Eliška Glatzová