2. portfoliový úkol

2. portfoliový úkol

autor Alžběta Ondřichová -
Počet odpovědí: 5

Ahoj, 

přidávám svůj portfoliový úkol se zaměřením na obsah výuky.

Bětka 

V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 2. portfoliový úkol

autor Michala Múková -
Ahoj Bětko,

díky za tvůj úkol. Zpracování obsahu výuky mi přijde dostatečně detailně popsané. Zdá se, že v RVP ZV se orientuješ. Umím si představit, že podle toho hodinu odučím. Líbí se mi vytváření zápisu společně s žáky, z jejich vlastních vyhledaných poznatků. Určitě by bylo super zařadit i nějaký zážitek/prožitek, aby nezůstávalo jen u teorie :). Také mi přijde důležité, jak píšeš, vytvořit skupiny podle potřeb učitele. To by mohlo být důležité právě s ohledem na děti se speciálními potřebami.
díky Míša
V odpovědi na Michala Múková

Re: 2. portfoliový úkol

autor Kateřina Vránková -
Ahoj Bětko,
téma tvého úkolu mne potěšilo, zpracovávala jsem blízké téma "Půda". Tvé zpracování bylo tudíž inspirující, ukazuje další možnosti, kam se mohu posouvat. Oceňuji, že žáci pracují přímo se zdrojem (kompostuj.cz) a zároveň se učí orientovat v digitálním světě. Je vidět, že přemýšlíš i o individualizaci výuky, snažíš se téma co nejlépe zprostředkovat žákům s IVP. Toto téma přímo vybízí k propojení s reálným světem, určitě by bylo skvělé získané znalosti vyzkoušet a pořídit si kompostér, nebo vermikompostér a pozorovat na vlastní oči, jak celý proces probíhá. Případně alespoň vyrazit na spřátelenou zahrádku a v kompostéru se pěkně povrtat :)
děkuji
a přeji krásné Vánoce
V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 2. portfoliový úkol

autor Marcela Havlová -
Ahoj Bety,
i já ti děkuji za inspiraci. Líbí se mi téma i zpracování hodiny, které jsi zvolila. Dále oceňuji i zapojení digitálních technologií v podobě tabletu a tematicky zaměřených internetových stránek. Věřím, že toto pojetí děti velmi dobře zaujme a bude je bavit. I svoboda, kterou dětem poskytuješ při odprezentování vyhledaných informací a následně zápisu do sešitu, je podle mě velmi užitečný prvek hodiny! V práci jsi jasně prokázala, že v RVP ZV se dobře orientuješ a obsah hodiny i se stanovenými cíli sis dobře promyslela. Přeji ti spoustu takto hezky odučených hodin! :-)
V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 2. portfoliový úkol

autor Dagmar Fišerová -

Ahoj Bětko,

zpracování Tvého úkolů mi přijde naprosto přehledné a srozumitelné. Dokáži si představit, jak Tvá hodina vypadala a čeho všeho jsi v ní chtěla docílit. Tvá opora v RVP a ŠVP je zcela evidentní. Minimální výstupy vidím v možných variacích s ohledem na individualizaci, kde jsi zmínila i děti nadané.

Za mě jsi úkol splnila, protože obsahuje vše, co bylo třeba.

V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 2. portfoliový úkol

autor Eliška Glatzová -
6/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Alžběto
děkuji za zveřejněný úkol, zaměřený na ekologii, věnovat se kompostování je úžasný nápad. Cíle jsou měřitelné, obsah a aktivity pro děti odpovídající a motivační. V RVP se orientujete. Nedohledala jsem také ŠVP z konkrétní školy. Podívejte se prosím do ŠVP, doplníte si učivo a výstupy? Vaše hodina sama o sobě velmi dobře umožňuje diferenciaci. Individualizace - máte vymyšlené úkoly a strategie. Dobrá práce! S pozdravem Eliška Glatzová