Obsah vzdělávání
Milá Kláro,
tímto přidávám zpětnou vazbu na tvůj portfoliový úkol. V této práci jsi měla doložit na přípravě na výuku (Člověk a jeho svět), že se orientuješ v RVP ZV a ŠVP. Dle mého názoru se v plánech orientuješ. Zařadila si, do jaké oblasti tedy tvá hodina, co se týče RVP ZV, spadá. Uvedla si konkrétní průběh hodiny, specifikovaný na minutáž. Aplikovala jsi poznatky z oblasti individualizace, což bylo též v zadání. Moc mne zaujalo, jak jsi se v této části rozepsala, individualizace je důležitá, a to jsi i sama v práci uvedla. Závěrem jsi i uvedla cíle, které vychází z výstupů vzdělávací oblasti RVP ZV.
Myslím si tedy, že si úkol splnila. :)
Díky, N.
tímto přidávám zpětnou vazbu na tvůj portfoliový úkol. V této práci jsi měla doložit na přípravě na výuku (Člověk a jeho svět), že se orientuješ v RVP ZV a ŠVP. Dle mého názoru se v plánech orientuješ. Zařadila si, do jaké oblasti tedy tvá hodina, co se týče RVP ZV, spadá. Uvedla si konkrétní průběh hodiny, specifikovaný na minutáž. Aplikovala jsi poznatky z oblasti individualizace, což bylo též v zadání. Moc mne zaujalo, jak jsi se v této části rozepsala, individualizace je důležitá, a to jsi i sama v práci uvedla. Závěrem jsi i uvedla cíle, které vychází z výstupů vzdělávací oblasti RVP ZV.
Myslím si tedy, že si úkol splnila. :)
Díky, N.
Ahoj Klári,
chtěla bych ti přidat zpětnou vazbu na tvůj portfoliový úkol, který se mi moc líbil. Myslím si, že se v plánech RVP ZV orientuješ. Líbí se mi, jak jsi použila minuty u přípravy, určitě se poté lépe v přípravě orientuješ. Moc se mi líbilo tvé pojetí individualizace, moc se mi líbí myšlenka spolupráce nadanějších žáků s těmi pomalejšími. Celkově se mi tebou sestavená hodina moc líbila. Za mě super odvedená práce :-).
Bára S.
chtěla bych ti přidat zpětnou vazbu na tvůj portfoliový úkol, který se mi moc líbil. Myslím si, že se v plánech RVP ZV orientuješ. Líbí se mi, jak jsi použila minuty u přípravy, určitě se poté lépe v přípravě orientuješ. Moc se mi líbilo tvé pojetí individualizace, moc se mi líbí myšlenka spolupráce nadanějších žáků s těmi pomalejšími. Celkově se mi tebou sestavená hodina moc líbila. Za mě super odvedená práce :-).
Bára S.
4/7 Splněno
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 0
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Kláro,
děkuji za zveřejněný úkol, v RVP se zdatně orientujete. Zapojila jste hojně skupinovou práci, žáci jsou aktivní. Máte cíle a výstupy dobře nalezené. Zamyslela jste se komplexně nad individualizací a nad různými možnostmi. Tento cíl (výstupy) mi přesto přijde mimo - o tom hodina není - ČJS-3-4-01p pozoruje a na základě toho popíše některé viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích. Jestli to vnímáte vzhledem k Podzimu, bylo by třeba lépe zdůvodnit. V popisu aktivit vůbec nemáte zmíněné, o čem vlastně hodina je obsahově, není zde ani PL. Až si budete zakládat portfolio ke SZZ, doporučila bych mít jedno z toho. Nedohledala jsem také ŠVP konkrétní školy. Jestli někde učíte/chodíte na praxe, jsou na každých webových stránkách, prosím, ještě si dohledáte? Bude se Vám hodit do portfolia. Cíle máme nadefinové tak, že s obsahem souvisí - při formulaci je vhodnější vyhnout se slovu ,,dokáže", které je přesné pouze v některém smyslu. Dále ,,žák pracuje s učebnicí" - asi vím, jak jste to myslela, nicméně je to spíše než cíl hodiny prostředek výuky. Jestli tam chcete toto nechat, lepší by možná bylo ,,žák samostatně pracuje .... ?" Co se týče individualizace, jako velmi povedené shledávám to, jak přemýšlíte nad rozšiřující prací - tablet nebo vymyslet např. kvíz, klidně by mohl ten, kdo je rychlejší připravit i o hodině. Pro učitele to zátěž není, pro žáka velký benefit. Dávat skupinky žáků bez a s SVP je v praxi ošemetné - musí to mít jasný účel a nemělo by se stát, že se stanou žáci systémově asistenty. Co myslíte? Dnes je to otázka, jak vybalancovat spolupráci a rozvoj každého žáka. Obecně se jako efektivní jeví mít skupinky po 3 dětech.
Měla bych prosím ještě poznámku, která se netýká kritérií. Během posledních 5 minut máte kontrolu PL, testu, hodnocení, zpětnou vazbu, reflexi, úklid a přesun třídy. Myslíte, že je to realizovatelné? Bylo by dobré nechat si mnohem větší časovou dotaci. Jen kontrola listu a porozumění může trvat deset minut..
Hezká práce, máte splněno! S pozdravem Eliška Glatzová
Tyto cíle jsou obecné.
● žák dokáže pracovat s učebnicí a orientovat se v daném tématu
● žák umí v učebnici vyhledat konkrétní informace o probírané látce
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 0
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Kláro,
děkuji za zveřejněný úkol, v RVP se zdatně orientujete. Zapojila jste hojně skupinovou práci, žáci jsou aktivní. Máte cíle a výstupy dobře nalezené. Zamyslela jste se komplexně nad individualizací a nad různými možnostmi. Tento cíl (výstupy) mi přesto přijde mimo - o tom hodina není - ČJS-3-4-01p pozoruje a na základě toho popíše některé viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích. Jestli to vnímáte vzhledem k Podzimu, bylo by třeba lépe zdůvodnit. V popisu aktivit vůbec nemáte zmíněné, o čem vlastně hodina je obsahově, není zde ani PL. Až si budete zakládat portfolio ke SZZ, doporučila bych mít jedno z toho. Nedohledala jsem také ŠVP konkrétní školy. Jestli někde učíte/chodíte na praxe, jsou na každých webových stránkách, prosím, ještě si dohledáte? Bude se Vám hodit do portfolia. Cíle máme nadefinové tak, že s obsahem souvisí - při formulaci je vhodnější vyhnout se slovu ,,dokáže", které je přesné pouze v některém smyslu. Dále ,,žák pracuje s učebnicí" - asi vím, jak jste to myslela, nicméně je to spíše než cíl hodiny prostředek výuky. Jestli tam chcete toto nechat, lepší by možná bylo ,,žák samostatně pracuje .... ?" Co se týče individualizace, jako velmi povedené shledávám to, jak přemýšlíte nad rozšiřující prací - tablet nebo vymyslet např. kvíz, klidně by mohl ten, kdo je rychlejší připravit i o hodině. Pro učitele to zátěž není, pro žáka velký benefit. Dávat skupinky žáků bez a s SVP je v praxi ošemetné - musí to mít jasný účel a nemělo by se stát, že se stanou žáci systémově asistenty. Co myslíte? Dnes je to otázka, jak vybalancovat spolupráci a rozvoj každého žáka. Obecně se jako efektivní jeví mít skupinky po 3 dětech.
Měla bych prosím ještě poznámku, která se netýká kritérií. Během posledních 5 minut máte kontrolu PL, testu, hodnocení, zpětnou vazbu, reflexi, úklid a přesun třídy. Myslíte, že je to realizovatelné? Bylo by dobré nechat si mnohem větší časovou dotaci. Jen kontrola listu a porozumění může trvat deset minut..
Hezká práce, máte splněno! S pozdravem Eliška Glatzová
Tyto cíle jsou obecné.
● žák dokáže pracovat s učebnicí a orientovat se v daném tématu
● žák umí v učebnici vyhledat konkrétní informace o probírané látce