Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

par Alena Třešňáková,
Nombre de réponses : 3

Pěkný den všem,

přikládám mé Cíle vzdělávání a předem děkuji za komentáře, které mi pomohou přípravu vylepšit.

Děkuji

Alena

En réponse à Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

par Alžběta Kubrová,
Milá Aleno,
myslím, že tvoje práce splňuje zadání a popisuje hodinu Prvouky realisticky, myslela jsem, že práci psal někdo, kdo učí. :) Oceňuji propojení s dalšími předměty a různé možnosti hodnocení cílů. Jako vylepšení mě napadá zamyslet se s žáky nad tím k čemu státní symboly máme a více to ve výuce akcentovat - např. kdy se používají, možnost zahrát si scénku. Pokud má republika svou hymnu, mohli by si i žáci zkusit vymyslet hymnu vlastní třídy, například v hodině slohu. Hezký den přeje
Alžběta K.
En réponse à Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

par Šárka Hroudová,
Milá Aleno,
ráda jsem si přečetla tvoji přípravu na plánovanou hodinu. Zvolila jsi si téma, které se opravdu velmi dobře propojuje do všech předmětů a je velmi tvořivé i ve výchovách. Využila jsi různé výukové metody (skupinovou práci, frontální výuku, sam. práci). Cíle jsou v souladu s RVP a trefně jsi definovala i očekávané výstupy a klíčové kompetence. Myslím, že práce s učebnicí, pracovním sešitem je běžnou součástí hodiny a jedním s objektivním způsobem ověření si naplnění cíle hodiny. Oceňuji využití blokové výuky, kterou si takové téma zaslouží a lehce naplní. Střídání diskuze s hravými úkoly (luštění, využití inter. cvičení na tabuli) je vhodné k udržení zájmu žáků. K dalším možným nápadům: myšlenková mapa v úvodu hodiny, kooperativní obraz se symboly státu, metoda V - D - Ch (vím, dozvěděl jsem se, chci se dozvědět - jako propustka na závěr hodiny.
En réponse à Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

par Eliška Glatzová,
Milá Aleno,
děkuji za zveřejnění úkolu zaměřeného na cíle, vypracovala jste užitečnou a detailní přípravu, podle které by zvládli odučit hodinu i kolegové. V typologii a taxonomii cílů se orientujete, správně jste je zařadila. Ještě by bylo užitečné podívat se na Bloomovu taxonomii - alespoň nižší a vyšší. Z dokumentů jste vybrala relevantní údaje. Konkrétní výukové cíle máte formulované jasně a formálně správně. K cílům hodina vede. Prosím, jen si opravte "žák porozuměl státní hymny" - asi překlep. Přeformulovala bych na ,,žák stručně interpetuje svými slovy obsah hymny?" Hodnocení máte promyšlené, berete v úvahu různé varianty. Prosím, bylo by nutné ještě promyslet, kdy a jak dáte žákům zpětnou vazbu. Žákům necháváte prostor pro práci ve skupině, což vnímám pozitivně. Hezký nápad je se společným erbem. Opravte si prosím překlep - obecné vzdělávací cíle v přípravě: žák VÍM. Úkol jste splnila, prosím zapracujte poznámky, přípravu budete potřebovat ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová

6/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1