Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

by Alena Třešňáková -
Number of replies: 3

Pěkný den všem,

přikládám mé Cíle vzdělávání a předem děkuji za komentáře, které mi pomohou přípravu vylepšit.

Děkuji

Alena

In reply to Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

by Alžběta Kubrová -
Milá Aleno,
myslím, že tvoje práce splňuje zadání a popisuje hodinu Prvouky realisticky, myslela jsem, že práci psal někdo, kdo učí. :) Oceňuji propojení s dalšími předměty a různé možnosti hodnocení cílů. Jako vylepšení mě napadá zamyslet se s žáky nad tím k čemu státní symboly máme a více to ve výuce akcentovat - např. kdy se používají, možnost zahrát si scénku. Pokud má republika svou hymnu, mohli by si i žáci zkusit vymyslet hymnu vlastní třídy, například v hodině slohu. Hezký den přeje
Alžběta K.
In reply to Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

by Šárka Hroudová -
Milá Aleno,
ráda jsem si přečetla tvoji přípravu na plánovanou hodinu. Zvolila jsi si téma, které se opravdu velmi dobře propojuje do všech předmětů a je velmi tvořivé i ve výchovách. Využila jsi různé výukové metody (skupinovou práci, frontální výuku, sam. práci). Cíle jsou v souladu s RVP a trefně jsi definovala i očekávané výstupy a klíčové kompetence. Myslím, že práce s učebnicí, pracovním sešitem je běžnou součástí hodiny a jedním s objektivním způsobem ověření si naplnění cíle hodiny. Oceňuji využití blokové výuky, kterou si takové téma zaslouží a lehce naplní. Střídání diskuze s hravými úkoly (luštění, využití inter. cvičení na tabuli) je vhodné k udržení zájmu žáků. K dalším možným nápadům: myšlenková mapa v úvodu hodiny, kooperativní obraz se symboly státu, metoda V - D - Ch (vím, dozvěděl jsem se, chci se dozvědět - jako propustka na závěr hodiny.
In reply to Alena Třešňáková

Re: Cíle vzdělávání - Člověk a jeho svět - Naše vlast 2. třída

by Eliška Glatzová -
Milá Aleno,
děkuji za zveřejnění úkolu zaměřeného na cíle, vypracovala jste užitečnou a detailní přípravu, podle které by zvládli odučit hodinu i kolegové. V typologii a taxonomii cílů se orientujete, správně jste je zařadila. Ještě by bylo užitečné podívat se na Bloomovu taxonomii - alespoň nižší a vyšší. Z dokumentů jste vybrala relevantní údaje. Konkrétní výukové cíle máte formulované jasně a formálně správně. K cílům hodina vede. Prosím, jen si opravte "žák porozuměl státní hymny" - asi překlep. Přeformulovala bych na ,,žák stručně interpetuje svými slovy obsah hymny?" Hodnocení máte promyšlené, berete v úvahu různé varianty. Prosím, bylo by nutné ještě promyslet, kdy a jak dáte žákům zpětnou vazbu. Žákům necháváte prostor pro práci ve skupině, což vnímám pozitivně. Hezký nápad je se společným erbem. Opravte si prosím překlep - obecné vzdělávací cíle v přípravě: žák VÍM. Úkol jste splnila, prosím zapracujte poznámky, přípravu budete potřebovat ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová

6/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1