Zdravím, posílám úkol, těším se na zpětnou vazbu. Jiřina
Milá Jiřinko,
tvoje práce se mě oslovila z několika důvodů. Kladeš si cíl, aby tvoji žáci znali vodní toky v okolí jejich bydliště, což je splnitelné a rozhodně ověřitelné nejen v této vyučovací hodině, ale je to cíl, který může být poměrně snadno ověřován a prohlubován i v budoucnu. Navíc se s takovým cílem dá pracovat dlouhodobě a v mnoha formách, je to něco, co mohou žáci vidět na vlastní oči a tím si prakticky cíl vštípit.
Další, co mě oslovilo byla typologie cílů. Já osobně jsem ji do své odevzdané práce nepoužila a tím pádem mě ta tvá obohatila.
Děkuji moc a ať se daří!
Karolína
tvoje práce se mě oslovila z několika důvodů. Kladeš si cíl, aby tvoji žáci znali vodní toky v okolí jejich bydliště, což je splnitelné a rozhodně ověřitelné nejen v této vyučovací hodině, ale je to cíl, který může být poměrně snadno ověřován a prohlubován i v budoucnu. Navíc se s takovým cílem dá pracovat dlouhodobě a v mnoha formách, je to něco, co mohou žáci vidět na vlastní oči a tím si prakticky cíl vštípit.
Další, co mě oslovilo byla typologie cílů. Já osobně jsem ji do své odevzdané práce nepoužila a tím pádem mě ta tvá obohatila.
Děkuji moc a ať se daří!
Karolína
Ahoj Jiřinko,
na tvé práci oceňuji enviromentální průřezové téma spojené něčím, co si děti mohou představit- dinosaury. Pro děti je čas v tomto věku těžko uchopitelný. Tímto propojením je žákům informace o nutnosti ochrany vody hezky předaná.
Za velmi přínosné považuji také propojení tématu s lokalitou bydliště- Kralupy nad Vltavou.
Díky tomuto všemu je téma dětem předáno vhodnou formou, kdy žáci problematiku pochopí.
Přeji hezký den,
Anička
na tvé práci oceňuji enviromentální průřezové téma spojené něčím, co si děti mohou představit- dinosaury. Pro děti je čas v tomto věku těžko uchopitelný. Tímto propojením je žákům informace o nutnosti ochrany vody hezky předaná.
Za velmi přínosné považuji také propojení tématu s lokalitou bydliště- Kralupy nad Vltavou.
Díky tomuto všemu je téma dětem předáno vhodnou formou, kdy žáci problematiku pochopí.
Přeji hezký den,
Anička
Milá Jiřino,
děkuji Vám za úkol - téma voda, ze stále aktuálnější environmentální výchovy. V RVP jste se zdatně zorientovala. Cíle jste správně zařadila do K, A, M, ještě by bylo užitečné na nižší a vyšší kognitivní. Konkrétní cíle by bylo třeba formulovat přesněji - aby bylo jasné a měřitelné, co si žák osvojil za schopnost, dovednost, znalost. Navrhuji např. žák vyjádří vlastními slovy vlastnost, žák popíše vlastnosti vody, atd. "uvědomí" není měřitelné. Dále se prosím vyhnout slovu "dokáže", které se používá v úzkém významu.
Zpětnou vazbu máte naznačenou, bylo by ale dobré do portfolia specifikovat - vzhledem k organizaci hodiny se nabízí vrstevnické hodnocení, poté Vaše slovní hodnocení? Moc se mi líbí, jak žáci objevují svět pomocí experimentů, to jste moc hezky vymyslela. Také spojení s lokální přírodou - Kralupy. A dinosauři, zajímavá myšlenka. Úkol máte splněn, prosím, zapracujte poznámky, portfolio budete potřebovat ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová
4/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 0
Správné označení formulovaných cílů: 0
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1
děkuji Vám za úkol - téma voda, ze stále aktuálnější environmentální výchovy. V RVP jste se zdatně zorientovala. Cíle jste správně zařadila do K, A, M, ještě by bylo užitečné na nižší a vyšší kognitivní. Konkrétní cíle by bylo třeba formulovat přesněji - aby bylo jasné a měřitelné, co si žák osvojil za schopnost, dovednost, znalost. Navrhuji např. žák vyjádří vlastními slovy vlastnost, žák popíše vlastnosti vody, atd. "uvědomí" není měřitelné. Dále se prosím vyhnout slovu "dokáže", které se používá v úzkém významu.
Zpětnou vazbu máte naznačenou, bylo by ale dobré do portfolia specifikovat - vzhledem k organizaci hodiny se nabízí vrstevnické hodnocení, poté Vaše slovní hodnocení? Moc se mi líbí, jak žáci objevují svět pomocí experimentů, to jste moc hezky vymyslela. Také spojení s lokální přírodou - Kralupy. A dinosauři, zajímavá myšlenka. Úkol máte splněn, prosím, zapracujte poznámky, portfolio budete potřebovat ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová
4/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 0
Správné označení formulovaných cílů: 0
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1