Výukové cíle - Lidské tělo

Výukové cíle - Lidské tělo

autor Adéla Barešová -
Počet odpovědí: 3

Přeji krásný předposlední den roku a vkládám své výukové cíle. Děkuji za jakýkoliv komentář. Adéla

V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výukové cíle - Lidské tělo

autor Kateřina Tyrová -
Velmi pěkně zpracované cíle a i ověření jejich dosažení, líbí se mi práce s pomůckami. Moc mě zaujalo prvotní pojmenování částí lidského těla a rozlišení s orgánem. To by mě nejspíš nenapadlo a myslím si, že je důležité to takto vymezit. Líbí se mi i propojení s vlastní zkušeností - zda se někdo v okolí s orgánem léčil, hezky navazuje na další povídání s cílem chránit si své zdraví - splňuje očekávaný výstup. Velmi pěkně oceňuji aktivitu s obrysem lidského těla, která dává žákům zažít zkušenost a koná se ve skupinové práci, kde mohou žáci upravovat řešení dle spolužáků a snaží se shodnout. Hodina je pěkně a konkrétně zpracovaná, má přiměřený rozsah a věřím, že žákům přinese zajímavé zážitky, které povedou k zapamatování učiva.
V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výukové cíle - Lidské tělo

autor Terezie Čurdová -
Milá Adélo,
velice oceňuji tvé pomůcky. Dále se mi líbí nápad kvízu, jako ověření k dosažení cílů.
Osobně si myslím, že v rámci této hodiny bys svých cílů dosáhla. Hodina se zdá být velice zajímavá a sama bych chtěla být v roli žáka a tuto hodinu si prožít.

Přeji krásný den.
Terezie Čurdová
V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výukové cíle - Lidské tělo

autor Eliška Glatzová -

Milá Adélo,

 děkuji za zveřejněný úkol. Cíle jste správně rozdělila, orientujete se v různých typech. Jsou konkrétně vytyčené. Nicméně zařadila bych je do nižší taxonomie. Konkrétní návrhy hodnocení splněných cílů máte navržené - v textu máte vyhodnocení, do jaké míry žáci zvládli přiřadit. V přípravě postrádám konkrétní návrh zpětné vazby žákům - kontrola ověřovacího listu není zcela dostačující. Máte např. možnosti ústní formativní zpětné vazby při práci ve skupině, dále komentář k pracovnímu listu, komentář k závěrečnému sebehodnocení. Líbí se Vám nějaký návrh k zapracování? 

Popis a zhodnocení postupu plánování výuky by potřebovalo lépe rozvést a vhodněji formulovat - např. na základě předpokládaných znalostí žáků 4. ročníku, stanovení cíle, výběr materiálu, výběr aktivit, atd.  

Vaše hodina vypadá určitě realizovatelná a nabitá zajímavými materiály. Vtáhnutí žáků do tématu skrz jejich vlastní zkušenosti je skvělý nápad. Jako učitelka budete muset být ale připravená, že pro některého žáka mohou být osobní otázky citlivé. V úvodu je krom možnosti určit téma (je správné, že je připravíte na cíl hodiny) také alternativa - nechat žáky hádat. Povedená je také část č.3 - pro žáky bude určitě přínosná práce ve skupině - aktivita s orgány vypadá atraktivně a promyšleně. Více prostoru bych věnovala reflexi, které bych věnovala jeden samostatný bod. Měla by zahrnovat sebehodnocení a případně zamyšlení, jak by se dalo pracovat efektivnějším způsobem, dále zpětnou vazbu pro Vás, co myslíte? Úkol jste splnila, prosím zapracujte poznámky, přípravu budete potřebovat ke SZZ. V případě otázek mě neváhejte kontaktovat. S pozdravem Eliška Glatzová   

5/7

 

Obecný cíl/obecné cíle : 1

Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1

Správné označení formulovaných cílů: 1

Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1

Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0

Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu

se stanoveným cílem: 1

Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 0