Přeji krásný předposlední den roku a vkládám své výukové cíle. Děkuji za jakýkoliv komentář. Adéla
velice oceňuji tvé pomůcky. Dále se mi líbí nápad kvízu, jako ověření k dosažení cílů.
Osobně si myslím, že v rámci této hodiny bys svých cílů dosáhla. Hodina se zdá být velice zajímavá a sama bych chtěla být v roli žáka a tuto hodinu si prožít.
Přeji krásný den.
Terezie Čurdová
Milá Adélo,
děkuji za zveřejněný úkol. Cíle jste správně rozdělila, orientujete se v různých typech. Jsou konkrétně vytyčené. Nicméně zařadila bych je do nižší taxonomie. Konkrétní návrhy hodnocení splněných cílů máte navržené - v textu máte vyhodnocení, do jaké míry žáci zvládli přiřadit. V přípravě postrádám konkrétní návrh zpětné vazby žákům - kontrola ověřovacího listu není zcela dostačující. Máte např. možnosti ústní formativní zpětné vazby při práci ve skupině, dále komentář k pracovnímu listu, komentář k závěrečnému sebehodnocení. Líbí se Vám nějaký návrh k zapracování?
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky by potřebovalo lépe rozvést a vhodněji formulovat - např. na základě předpokládaných znalostí žáků 4. ročníku, stanovení cíle, výběr materiálu, výběr aktivit, atd.
Vaše hodina vypadá určitě realizovatelná a nabitá zajímavými materiály. Vtáhnutí žáků do tématu skrz jejich vlastní zkušenosti je skvělý nápad. Jako učitelka budete muset být ale připravená, že pro některého žáka mohou být osobní otázky citlivé. V úvodu je krom možnosti určit téma (je správné, že je připravíte na cíl hodiny) také alternativa - nechat žáky hádat. Povedená je také část č.3 - pro žáky bude určitě přínosná práce ve skupině - aktivita s orgány vypadá atraktivně a promyšleně. Více prostoru bych věnovala reflexi, které bych věnovala jeden samostatný bod. Měla by zahrnovat sebehodnocení a případně zamyšlení, jak by se dalo pracovat efektivnějším způsobem, dále zpětnou vazbu pro Vás, co myslíte? Úkol jste splnila, prosím zapracujte poznámky, přípravu budete potřebovat ke SZZ. V případě otázek mě neváhejte kontaktovat. S pozdravem Eliška Glatzová
5/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 0